«ابو احمد» از سرکردگان نیروهای معارض سوریه مدعی شد: پس از کنترل نیروگاه منطقه «شیخ مسکین» واقع در حومه شهر درعا و کشتن 9 سرباز سوری، یک ایرانی را بازداشت کردند.

 

شرق پرس: مخالفان دولت دمشق می‌گویند یک ایرانی را در حومه‌ی شهر درعا در جنوب غرب سوریه به گروگان گرفته اند و به دنبال مبادله‌ی وی با زنان زندانی سوریه هستند.

 

 

رویترز گزارش داد: یکی از رهبران نیروهای مسلح مخالف سوریه اعلام کرد: درحال تلاش برای مبادله اسیر ایرانی با زنان بازداشت شده در زندانهای دولت سوریه هستند.

 

ماه گذشته تعدای از گروههای تروریستی در سوریه از جمله گروه موسوم به «جبهه متحد شام» عملیات وسیعی در استان درعا اجرا کردند و چندین پایگاه نظامی را به کنترل خود درآوردند.

 

«ابو احمد» از سرکردگان نیروهای معارض سوریه مدعی شد: پس از کنترل نیروگاه منطقه «شیخ مسکین» واقع در حومه شهر درعا و کشتن ۹ سرباز سوری، یک ایرانی را بازداشت کردند.

 

وی به رویترز گفت: «از طریق مترجم از وی سوال کردیم، وی ۳۰ ساله و اهل قم است که سال گذشته به سوریه آمد.

 

ابواحمد افزود: اولویت آنان مبادله این اسیر ایرانی با زنان بازداشت شده در زندان‌های دولت است. رویترز هنوز صحت و سقم این خبر را تایید نکرده است.

 

دولت ایران برای کمک به مردم و دولت سوریه به منظور مقابله با گروه‌های تروریست، تعدادی از کارشناسان نظامی خود را به سوریه اعزام کرده است.

 

معارضان دولت سوریه سال گذشته در مقابل آزاد شدن  ۲۰۰۰ تن از زندانیان خود ۴۸ ایرانی بازداشت شده را آزاد کرده بودند./مشرق