همانگونه که پیش بینی می شد یوسف نژاد رفتار متفاوت و غیر منتظره ای از خود نشان داد و با ثبت نام در حوزه انتخابیه تهران سعی کرد طلسم حضور غیرمتوالی در مجلس را بشکند ...

شرق پرس: به نظر می آید علی اصغر یوسف نژاد برای اینکه به داستان حضور آسانسوری خود در مجلس پایان دهد ، به یک پولتیک جدید نیاز داشت. آنهایی که او را از نزدیک می شناختند یقین داشتند که این نماینده ادوار شهرستان ساری و میاندورود هرگز بصورت طبیعی و پیش بینی شده برای ثبت نام از حوزه انتخابیه ساری و میاندورود اقدام نمی کرد و بعبارتی منتظر بودند تا ببینند اینبار چه حرکتی را برای مقابله با چالش ریزش طرفدارانش بکار خواهد بست.

 

مصاحبه یوسف نژاد در تهران آنهم در روز ثبت نام در انتخابات مجلس، تا حدودی ماجرا را برای اهل سیاست روشن کرد. او می آید. اما اینبار از حوزه انتخابیه تهران و با امید به قرار گرفتن در لیست ۳۰ نفره اصلاح طلبان پایتخت. راه درستی که نشان می دهد او تمایل ندارد در سخنرانی ها انتخاباتی، انتقادات طرفداران خشمگین سنتی خود را تحمل نماید. و مطمئناً در تهران راه کم دردسر تری هم خواهد داشت، حتی اگر به قیمت امتیاز دادن برای قرار گرفتن در لیست اصلاح طلبان تهران باشد.

 

یوسف نژاد را قدیمی ترها بعنوان مهندس یوسف نژاد می شناختند. و جمله ای معروف درباره مهندسان وجود دارد که یا راهی خواهند ساخت و یا راهی خواهند یافت. اما ظاهراً این مرد کهنه کار سیاست ! ترجیح می دهد راهی بیابد تا کار سخت ساختن را برای مردم شهر و دیارش امتحان کند. این فلسفه دنیای سیاست مردی است که از سالها قبل برای کاندیداتوری مجلس از حوزه انتخابیه ساری و میاندورود اعلام حضور می کند اما هر بار نمی تواند برای دوره بعد اعتماد طرفدارانش را جلب نماید.

 

البته به نظر می آید یوسف نژاد برای این دوره انتخابات راهی دیگر را هم در نظر دارد که احتمالش ضعیف تر است. و آن تغییر حوزه انتخابیه از تهران به ساری در روزهای پایانی است که این سیاست، مطمئناً نتایج وخیم تری را برایش در پی خواهد داشت و هوادارانش را خشمگین تر خواهد کرد.

اما مسعود پیری عضو سابق شورای شهر ساری نیز دیگر چهره سیاسی ساری و میاندورود بود که از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.

 

مسعود پیری که از چهره های نزدیک به مهدی عبوری شهردار وقت مرکز استان بود و به دلایلی از حضور در انتخابات شورای پنجم انصراف داد، یحتمل برای ساماندهی طیف هوادارنش در رقابت انتخاباتی ساری و میاندورود حاضر خواهد شد تا بخت خود را اینبار در رقابت مجلس بیازماید.