محمدتقی نورزاد در جلسه بررسی مشکلات احداث کشتارگاه صنعتی شرق مازندران در فرمانداری بهشهر اظهار کرد: این واحد صنعتی قرار است نیازهای گوشت قرمز همه شهرهای شرق مازندران را تامین کند و به همین دلیل هر 3 شهرستان بهشهر، نکا و گلوگاه در راه اندازی آن سهیم هستند.

koshtargah4

 

فرماندار بهشهر با تاکید بر توجه بیشتر مسئولان به ارتقا شاخص‌های سلامتی مردم استان، گفت: شرق مازندران از نبود کشتارگاه صنعتی رنج می‌برد.

 

 

به گزارش شرق پرس, به نقل از تسنیم محمدتقی نورزاد در جلسه بررسی مشکلات احداث کشتارگاه صنعتی شرق مازندران در فرمانداری بهشهر اظهار کرد: این واحد صنعتی قرار است نیازهای گوشت قرمز همه شهرهای شرق مازندران را تامین کند و به همین دلیل هر ۳ شهرستان بهشهر، نکا و گلوگاه در راه اندازی آن سهیم هستند.

 

وی افزود: با وجود گذشت ۸ سال از آغاز عملیات ساخت این کشتارگاه،کمبودهای مالی مانع اصلی تکمیل نشدن آن شده و طرحی که قرار  بود در مدت زمان ۲ سال ساخته شود، تاکنون تنها به پیشرفت فیزیکی حدود ۳۰ درصد رسیده است.

 

فرماندار بهشهر افزود: به دلیل آغاز ساخت این کشتارگاه، همه کشتارگاه های صنعتی بهشهر تعطیل شد اما قصابان بهشهری مجبور به کشتار دام در منازل و کشتارگاه های سنتی غیرمجاز هستند که این اقدام غیرقانونی همواره با برخوردهای قضایی مواجه می‌شود.

 

نورزاد گفت: تداوم این برخوردها منجر به وارد شدن شورای تامین شهرستان برای رفع این مشکلات شده و بخش عمده ای از موضوع جلسات این شورا مربوط به رفع مشکل قصابان است.

 

وی پیشنهاد کرد: یکی از راه‌هایی که می تواند این مشکل را برای همیشه برطرف کرده و روند ساخت کشتارگاه نکا را تسریع بخشد، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است.

 

 

فرماندار بهشهر گفت: بودجه پنج شهرداری بهشهر، نکا، گلوگاه، رستمکلا و خلیل شهر به عنوان صاحبان اصلی سهام این واحد صنعتی کفاف ساخت و تکمیل آن را نمی‌کند و اگر مسئولان استانی و کشوری بودجه‌ای برای تکمیل این کشتارگاه ندارند، می‌توان از توان بخش خصوصی بهره‌مند شد.

 

نورزاد بر لزوم نظارت بیشتر بر ذبح دام تا زمان راه اندازی این کشتارگاه صنعتی تاکید کرد و گفت: هم اکنون کشتارگاه صنعتی جویبار مسئولیت کشتار دام شهرهای شرق مازندران را بر عهده دارد اما دامداران و قصابان به دلیل بعد مسافت و هزینه فراوان حمل دام و لاشه حیوان کشتار شده، رغبتی برای انجام کشتارهای خود در این واحد صنعتی ندارند.