بررسی وضعیت ورزش مازندران در المپیاد استعدادهای ورزشی کشور و همچنین بررسی وضعیت اعتبارات از محل ارزش افزوده محور نشست هیات های ورزشی استان مازندران، مسئولان ورزش استان و نمایندگان مجلس بود ...

به گزارش شرق پرس، گردهمایی روسای هیات های ورزشی با حضور حبیب حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان ، یوسف نژاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، شاعری رئیس مجمع نمایندگان مازندران، روسای هیات ها و معاونین دستگاه ورزش و جوانان با موضوع بررسی حضور تیم های ورزشی استان در رویداد المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور و بررسی سهم استان مازندران در بودجه وزارت ورزش و جوانان از محل ارزش افزود برگزار شد.

 

حبیب حسین زادگان در این گردهمایی ضمن تقدیر و تشکر از هیات های ورزشی مازندران و مسئولان حاضر در این گردهمایی اظهار داشت : طبیعی است آثار تحریم ها بروی ورزش هم سایه بیافکند و منابع ورزش و جوانان نیز تحت تاثیر این مشکلات اقتصادی قرار گیرد و در این شرایط انتظار ما از نمایندگان محترم مجلس اینست که بودجه ورزش استان را بر اساس شاخص ها نبینند بلکه بر اساس عملکرد ورزش و انتظارات مردم استان دیده شود.

مدیرکل ورزش و جوانان ضمن تمجید از عملکرد برخی از نمایندگان استان مازندران ازجمله آقای شاعری که پیگیری خوبی در مسائل مرتبط با ورزش و جوانان چه در مجلس و چه در وزارتخانه دارند گفت : انتظار است نمایندگان محترم استان در سطح کلان کمک هایی برای پروژه های نیمه تمام ورزشی که به بودجه استانی متصل هستند داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به افزایش فعالیت های بانوان ورزشکار مازندران و تاثیر ورزش بانوان در میزان مدال های استانی و ملی گفت : ورزش بانوان نیاز به توجه بیشتری دارد و معتقدم مظلومیت ورزش بانوان به مراتب بیشتر از ورزش آقایان است.

حسین زادگان مشکلات ناجیان غریق استان را برشمرد و افزود؛ مازندران استان مرزی محسوب می شود و تاکنون متولی ساحل مشخص نیست و این مسائل منجر به این می شود که در پرداخت حقوق ناجیان غریق نیز با مشکل مواجه باشیم.

 

دکتر شاعری رئیس مجمع نمایندگان استان نیز در گردهمایی روسای هیات های ورزشی مازندران ضمن تشکر از عزم و اراده مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در پیگیری و حل مشکلات ورزشی گفت : امیدوارم جلسه آینده روسای هیات های ورزشی استان در شرق مازندران برگزار گردد و برای رفع مشکلات حوزه ورزش و جوانان در مجلس نیز همواره آمادگی داریم.

نماینده شرق مازندران در ادامه افزود؛ خود را موظف و مکلف می دانم که هر سه ماه یکبار با وزیر محترم ورزش و جوانان جلسه ای درخصوص مسائل و مشکلات این حوزه داشته باشم و امیدواریم بتوانیم مطالبات هیات های ورزشی استان مازندران را پیگیری نماییم.

وی با اشاره باینکه همه ی نمایندگان استان عزم راسخ دارند تا برای موضوعات مرتبط با ورزش و جوانان مطالبه گری داشته باشند افزود؛ در تلاش هستیم تا محدودیت های مربوط به بودجه ۲۷ صدم درصد ( ارزش افزوده) رفع گردد.

دکتر شاعری مشاوره روسای هیات های ورزشی برای تصویب قوانین مناسب و کمک کننده به ورزش را بسیار مهم دانست و گفت: هیات ها باید در کنار نمایندگان مجلس باشند تا در قانون و اجرا موفق تر عمل شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران در پایان جام کشتی شهید هاشمی نژاد بهشهر را یکی از رویدادهای معتبر استان خواند و گفت : از مسئولان ورزش و جوانان استان مازندران خواستار توجه ویژه به شرق مازندران هستیم و امیدواریم برگزاری این جام بین المللی و مهم به لحاظ کمی و کیفی مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

 

گردهمایی روسای هیات های ورزشی استان مازندران برگزار شد

 

دکتر یوسف نژاد نماینده شهرستان های ساری و میاندورود نیز در ادامه این گردهمایی ظرفیت ورزش استان را ویژه دانست و تاکید کرد؛ بزرگ نمایی و سیاه نمایی دور روی سکه است و معتقدیم همه دستگاه ها باید به ورزش کمک کنند و جای آموزش و پرورش، ارتش، دانشگاه ها و … در ورزش خالی است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن تائید اینکه توزیع اعتبارات باید براساس عملکرد استان ها باشد گفت : برای حل مشکلات ناجیان غریق در سواحل استان باید یک فرمول ارائه دهیم.

وی در ادامه با اشاره باینکه هیات های ورزشی باید مستقل باشند تاکید کرد؛ افرادی که هیچگونه سابقه ورزشی ندارند نباید برای گرفتن مسئولیت در هیات ها اقدام کنند چراکه ساختار هیات های ورزشی باید منطقی باشد.

دکتر یوسف نژاد مسائل حاشیه ای را معضل ورزش استان دانست و گفت : ورزش دلخوشی مردم ماست و برای اعتلای ورزش باید قوانین منسوخ ، تکراری ، موازی و دست و پاگیر را تغییر داد.

نماینده ساری و میاندورود جایگاه ورزش بانوان را مهم دانست و تاکید کرد؛ در مجلس آمادگی حمایت از ورزش بانوان وجود دارد و معتقدم مشکلات ساختاری ورزش باید گفته شود تا در قانونگذاری ، نظارت و اجرای قانون کمک شود.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت : ما بعنوان نماینده مجلس باید نظارت کنیم که کدام قانون خوب است و کدام قانون اشکال دارد و در این زمینه نیازمند مشورت هیات های ورزشی هستیم.

وی در پایان با ابراز رضایت از عملکرد هیات های ورزشی استان مازندران گفت : ورزش ما امروز تنهاست و باید نهادها و دستگاه های دیگر نیز برای کمک به ورزش ورود کنند و باید به ورزش همگانی و استعدادیابی در ورزش نیز به میزان مناسب توجه شود.

 

دکتر منفردی  فرماندار شهرستان میاندورود ضمن خیرمقدم به میهمانان گردهمایی روسای هیات های ورزشی مازندران گفت : باید از نمایندگان استان که نگاه کلان و کلیدی به ورزش دارند تشکر نمائیم.

 

وی ورزش را شاهراه تحقق توسعه کشور خواند و گفت : ورزش در همه ابعاد انسان و جامعه نقش دارد و باید تلاش کنیم که ورزش سیاسی نشود و هرگاه ورزش ما سیاسی شد از این مسئله آسیب دیده ایم.

 

دکتر منفردی موقعیت شهرستان میاندورود را ویژه دانست و گفت : امیدوارم به زیرساخت ها ورزش این شهرستان توجه ویژه شود و این مناسب نیست که در مرکز این شهرستان یک سالن ورزشی استاندارد نداشته باشیم .

 

لازم به ذکر است ؛ روسای برخی از هیات های ورزشی استان نیز در این نشست نقاط ضعف و قوت ورزش مازندران را برشمردند و با ارائه راهکارهایی خواستار توجه ویژه نمایندگان مجلس و مسئولان ورزش به مشکلات هیات های ورزشی شدند.