مدیر عامل شرکت گاز مازندران با تاکید بر اینکه همچنان وضعیت افت فشار گاز در استان شکننده است، افزود : بخشی از گاز صنایع بزرگ استان نیز قطع شده است.

شرق مازندران : مدیر عامل شرکت گاز مازندران با اظهار این که مصرف گاز طی ۴۸ساعت گذشته از متوسط مصرف ۳۵میلیون متر مکعب به ۴۰میلیون متر مکعب افزایش یافت ، گفت: به منظور تداوم جریان گاز خانگی ،گاز جایگاهای سی ان جی استان قطع شده است.

قاسم مایلی رستمی در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر اینکه همچنان وضعیت افت فشار گاز در استان شکننده است، ادامه داد: بخشی از گاز صنایع بزرگ استان نیز قطع شده است.

وی ادامه داد: از آن جایی که سرما و برودت هوای استان های گلستان، خراسان شمالی و رضوی در شمال شرق کشور زیاد است، وضعیت افت فشار گاز استان شکننده است، اگرچه توقع بر این است که مردم مازندران این بار برای کمک به هموطنان در استان های دیگر همچنان مصرف بهینه و صرفه جویی گاز را ادامه بدهند.

وی بر لزوم صرفه جویی گاز در مازندران تاکید کرد و گفت: افزایش حدود پنج میلیون مترمکعبی گاز خانگی در چند روز گذشته سبب قطعی گاز سی ان جی شده است.

مایلی رستمی تاکید کرد: مدیریت مصرف گاز یکی از مهمترین موضوعاتی است که در صورت رعایت آن از سوی مشترکان، علاوه بر صرفه اقتصادی برای آنان، از بروز مشکلات در پیک مصرف جلوگیری می کند.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران استفاده از پوشش مناسب، استفاده از پرده‌های ضخیم، استفاده از شیرهای ترموستاتیک و رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه و پوشش مناسب موتورخانه‌ها و تعمیرات لازم آنها را به عنوان بخشی از راه‌های مصرف بهینه گاز برشمرد.

استان مازندران دارای ۲۱۳ جایگاه سوخت است که ۱۲۶ مورد آن مربوط به سوخت بنزین بوده و باقی جایگاه های گاز طبیعی است. این استان همچنین دارای ۲ شرکت پخش فراورده های نفتی یکی با نام منطقه ساری و دیگر با نام منطقه نوشهر و چالوس است.