کوچک ترین مدرسه مازندران و ایران تنها با یک دانش آموز در سماکوش‌محله بابل در حال فعالیت است ...

شرق مازندران : رییس آموزش وپرورش بندپی شرقی بابل گفت: در روستای کوهستانی و سخت‌گذر سماکوش‌محله بابل مدرسه‌ای با یک دانش آموز دایر است.

موسی طهماسبی افزود: برای این مدرسه دانش آموز پسر که در پایه ششم مشغول تحصیل است یک معلم نیز مشغول خدمت است که اگر این امکانات فراهم نباشد با توجه مشکلات رفت و آمد، از تحصیل باز می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: ۶ هزار و ۵۷۵ دانش آموز در ۱۱۳ واحد آموزشی این منطقه به تحصیل اشتغال دارند که ۲ مدرسه یک دانش آموز دارند.

رییس آموزش وپرورش بندپی شرقی بابل اضافه کرد: سیاست وزارت آموزش و پرورش بر این است که حتی یک دانش آموز نیز از قافله تعلیم و تربیت باز نماند.

طهماسبی تصریح کرد: روستای سماکوش محله در منطقه‌ای کوهستانی در ۵۰ کیلومتری جنوب شهرستان بابل قرار دارد. روستایی که اکنون حدود ۲۰ خانوار در آنجا زندگی می‌کنند.

این مقام مسوول افزود: تنها مدرسه این روستا دبستان عدل است که در سال ۱۳۵۱ تاسیس شده که حالا مبین نصرالهی تنها یک دانش آموز این مدرسه است.

مبین نصرالهی ۱۲ سال دارد و کلاس ششم است. معلم او عمار چلنگر یکی از معلمان جوان منطقه است که سال اول خدمتش را در آموزش و پرورش بندپی شرقی سپری می‌کند.

آموزش و پرورش مازندران دارای ۳۷ هزار و ۴۰۰ نیروی انسانی است که از این تعداد ۲۴ هزار و ۳۰۰ نفر معلم و بقیه در مجموعه اداری و خدماتی هستند.