مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران در این جلسه گفت : در ماه حدود ۲۵ تن مصرف کاغذ توسط رسانه‌های مکتوب استان است که اکنون برای تهیه کاغذ دچار مشکل هستیم

شرق مازندران : مشکلات عدیده مالی رسانه های استان کار را به جایی رساند که برخی تعطیل کردن و برخی دیگر همچنان با موانعی همچون کمبود کاغذ مواجه هستند.

این مشکل موجب شد تا مدیرکل ارشاد اسلامی، در نشستی با مدیرکل بنادر مازندران، این موضوع را پیگیری کند.

زارع در نشست با مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران در بندر نوشهر، گفت: بحران کاغذ جدی است و ما اکنون شرایط سختی در حوزه چاپ رسانه‌های مکتوب در استان در بحث تامین کاغذ داریم.

او گفت: در ماه حدود ۲۵ تن مصرف کاغذ توسط رسانه‌های مکتوب استان است که اکنون برای تهیه کاغذ دچار مشکل هستیم.

زارع گفت: امیدواریم با مساعدت مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران و وارد کننده کاغذ، کمک خوبی در حوزه کاغذ به رسانه‌های استان شود.

محمد تقی انزان پور مدیرکل بنادر مازندران در این نشست گفت: در بحران کاغذی که امروز داریم رسانه‌های نوشتاری انتظار دارند برای رفع مشکل کاغذ آن‌ها گامی برداشته شود.

او گفت:کمک به رسانه‌ها وظیفه ما است و انتظار ما از وارد کننده کاغذ این است تا نیاز رسانه‌های نوشتاری، به طور مستقیم با نرخ تمام شده ورود آن به بندر در همین جا تحویل مشتریان داده شود.

رجب پور نماینده شرکت وارد کننده کاغذ نیز در این نشست گفت: با توجه به تاکیدات و حمایت‌های مسؤولان اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، از امکانات و ظرفیت‌های ویژه بندر نوشهر برای رفع مشکلات ناشی از بحران کاغذ بهره خواهیم برد.

او گفت: بیشتر واردات کاغذ از طریق بندر نوشهر است و نگاه ویژه‌ای به رسانه‌های مکتوب مازندران خواهیم داشت و قطعا قولی که بدهیم اجرایی می‌کنیم.

نماینده شرکت وارد کننده کاغذ، افزود: طبق صحبت‌های مدیران کل بنادر و دریانوردی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، برای ماه دی ۲۵ تن و برای ماه بهمن ۳۵ تن کاغذ برای رسانه‌های نوشتاری استان اختصاص می‌دهیم.

او گفت: قیمت هر کیلو کاغذ برای رسانه‌های مازندران بر اساس واردات مستقیم کاغذ خواهد بود.