به گفته کلینتون، تهدید اخیر ترامپ به عدم تایید توافق هسته ای سال 2015 ایران ما را حقیر و احمق نشان می دهد و دقیقا به نفع ایران تمام خواهد شد...

کلینتون: ترامپ آمریکا را احمق معرفی می کند

 

پایگاه شبکه آمریکایی فاکس نیوز(Fox News)   با انتشار گزارشی به انعکاس اظهارات هیلاری کلینتون در نقد مواضع ترامپ درباره ایران و کره شمالی پرداخته است.

 

در این گزارش آمده است:
«هیلاری کلینتون با اشاره به سخنرانی اخیر ترامپ و موضع گیری او درباره ایران و کره شمالی گفت که مواضع سخت و اظهارات تند پرزیدنت دونالد ترامپ موجب تخریب اعتبار آمریکا در خارج از کشور است و می تواند یک مسابقه تسلیحاتی در شرق آسیا ایجاد نماید.

 

به گفته کلینتون، تهدید اخیر ترامپ به عدم تایید توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ ایران “ما را حقیر و احمق نشان می دهد و دقیقا به نفع ایران تمام خواهد شد.”

 

کلینتون پیش از سخرانی روز جمعه پرزیدنت دونالد ترامپ گفت که “این اقدامات نه تنها در شرایط کنونی کاملا نتیجه ای منفی خواهد داشت بلکه پیامی به سراسر جهان می فرستد که آمریکا به حرف خود پایبند نیست.”

 

او در عین حال عنوان کرد که از کنگره آمریکا و دیگر کشورهایی که در مذاکرات هسته ای ایران حضور داشته اند می خواهد که ملزومات توافق را برای ایران سخت تر نمایند.

 

خانوم کلینتون همچنین با اشاره به دونالد ترامپ گفت: “من فکر می کنم که این رئیس جمهور، اعتبار مواضع آمریکا و اعتماد موجود به نقش آمریکا در مذاکرات را از بین می برد؛ چیزی که حفظ آن برای آمریکا ضروری است.”

 

کلینتون همچنین لحن ترامپ نسبت به کره شمالی را رد کرده و گفت اظهارات تهاجمی ترامپ موجب هراس متحدان ما است.

 

کلینتون همچنین پیش بینی کرد که “با اقدامات کنونی، ما در آینده یک مسابقه تسلیحاتی در شرق آسیا خواهیم داشت. کره جنوبی و ژاپن نسبت به عبور موشک های کره شمالی از آسمان کشورشان نگران هستند و در عین حال نمی توانند روی آمریکا حساب باز کنند.”»

 

 

 

 

 

جام