دختر 23 ساله ای که در شبکه اجتماعی اینستاگرام به بهانه ازدواج از چند نفر 5 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، توسط پلیس فتای مازندران دستگیر شد

شرق مازندران : سرهنگ سامع خورشاد در اینباره گفت: چند تن از شهروندان ضمن مراجعه به پلیس فتا مدعی شدند، در شبکه اجتماعی اینستاگرام با فردی آشنا شدند که  آن دختر ضمن ابراز علاقه   به بهانه ازدواج مبالغی از قربانیان قرض گرفته  ، اما پس از آن ارتباط خودش را قطع کرده است.

سرهنگ خورشاد گفت: کارشناسان متخصص پلیس فتای مازندران اقدامات خود را آغاز کردند و پس از بررسی همه جوانب پرونده و بهره گیری از روش‌های علمی و تخصصی سایبری موفق شدند مجرم را  با هماهنگی مقام قضائی وی ر ا دستگیر کردند.

متهمه دختری ۲۳ ساله بود که پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده لب به سخن گشود و به کلاهبرداری ازحساب ۶ نفر   به مبلغ ۵ میلیارد ریال اعتراف کرد.

در بسیاری از موارد هویت کاربران در فضای مجازی واقعی نیست و افراد کلاهبردار با هویت جعلی و در پوشش‌های مختلف فعالیت می‌کنند.