پلیس فتا مازندران مبالغ کلاهبرداری شده در اینستاگرام توسط دختر 21 ساله را تا این لحظه ۵.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال بر آورد کرده است ...

شرق مازندران : سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا مازندران گفت: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا استان و ارایه شکوائیه‌هایی مبنى بر کلاهبردارى شخصی نامعلوم ازطریق ایجاد صفحه منتسب به آنان در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، موضوع به طور ویژه دردستور کار این پلیس قرار گرفت.

او افزود: در این روش از کلاهبرداری، مجرمان سایبری با ایجاد صفحات جعلی شبیه به افراد جامعه، از اعتماد دنبال کنندگان این کاربرسوء‌استفاده می‌کردند و مبلغی نسبتا معقول درخواست می‌کردند که همه قادر به پرداخت آن باشند.

سرهنگ خورشاد با بیان اینکه در تحقیقات پلیس مشخص شد، از افراد زیادی با شیوه و شگرد مشابه و ایجاد صفحات جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام کلاهبرداری شده است، گفت: ماموران پلیس فتا پس از اقدامات فنی و تخصصی متهم این پروند‌ها را شناسایی کردند و طی یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی وی را در یکی از شهرستان‌های استان دستگیر کردند.

او افزود: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به برداشت غیر مجاز از حساب هموطنان کل کشور در پوشش ایجاد صفحه جعلی بنام شهروندان درشبکه‎ اجتماعی اینستاگرام اعتراف کرد. قابل ذکر است مبالغ کلاهبرداری شده از هموطنان تا این لحظه ۵.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال بر آورد شده است.

سرهنگ خورشاد گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در استان است.