فردی که با در فضای مجازی با ترفند ثبت نام استخدامی از مردم مازندران میلیاردی کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد ...

شرق پرس : سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا مازندران گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان و کاربران فضای مجازی به پلیس فتا و مراجع قضائی مبنی بر کلاهبرداری از آنان از طریق یکی از کانال‌های مجازی، موضع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

او افزود: متهم که با ایجاد درگاهی جعلی در یکی از کانال‌های مجازی با عنوان ثبت‌نام استخدام کاربران را به درگاه جعلی پرداخت‌های بانکی هدایت و پس از دریافت اطلاعات آنان اقدام به برداشت وجه از حساب آنان می‌کرد، شناسایی کردند.

سرهنگ خورشاد گفت: با بررسی‌های تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس، متهم که ساکن یکی از استان‌های مرکزی کشور بوده پس از هماهنگی‌های قضائی توسط ماموران دستگیر شد.

او افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های به عمل آمده به کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز وجه از حساب ۴۰ نفر از شهروندان در مجموع به مبلغ یک میلیارد ریال اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا مازندران در خاتمه به شهر وندان توصیه کرد: چنانچه اقدام به خرید اینترنتی شارژ سیم کارت‌های تلفن همراه می‌کنند حتما از هویت فروشگاه و گردانندگان آن اطمینان حاصل کرده و در هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت کنند.