متاسفانه لاشه پلنگ 4ساله ایرانی پس از کسته شدن توسط افراد ناشناس کشف شد تا بازهم شاهد کشتار بی رحمانه بزرگترین گربه سان ایرانی باشیم.

 

 

این درحالیست که اداره محیط زیست گچساران عنوان کرده لاشه این پلنگ در خارج از منطقه حفاظت شده دیل، در مناطق آزاد و حدفاصل مارین و دیل کشف شده است وتاکنون علت مرگ این پلنگ مشخص نشده است.

 

 

     متاسفانه لاشه پلنگ ۴ساله ایرانی پس از کسته شدن توسط افراد ناشناس کشف شد تا بازهم شاهد کشتار بی رحمانه بزرگترین گربه سان ایرانی باشیم.

 



 روز گذشته خبر کشته شدن دوازدهمین پلنگ ایرانی منتشر شد تابازهم  شاهد کشتار بی رحمانه بزرگترین گربه سان ایرانی باشیم. 

 

 
بنابراین گزارش درتصویری که افراد محلی قبل از سوزاندن لاشه تهیه کرده اند اثری از گلوله نیست اما با توجه به حرکت بی رحمانه ای که در خصوص آتش زدن لاشه رخ داده است پلنگ نگون بخت براثر مرگ طبیعی تلف نشده است.


این درحالیست که اداره محیط زیست گچساران عنوان کرده لاشه این پلنگ در خارج از منطقه حفاظت شده دیل، در مناطق آزاد و حدفاصل مارین و دیل کشف شده است وتاکنون علت مرگ این پلنگ  مشخص نشده است.

 

 
البته این اولین پلنگی نیست که در سال جاری در گچساران تلف شده است متاسفانه یک ماه گذشته توله پلنگی که به همراه مادر و خواهرش از جاده ای در گچساران عبور می کرد به دلیل برخورد با یک خودروی عبوری کشته شد. 

 


شایان ذکراست: با توجه به آمار ضد و نقیض مسولان محیط زیست مبنی برتعداد پلنگ های موجود در کشور ازادعای وجود  هزارقلاده ای که خانم ابتکار می گویند تا آمار ۳۰۰تا۵۰۰تایی که سایر مدیران سازمان محیط زیست عنوان می کنند تا آمار نامشخص مرگ  ۱۲تا۱۵تایی این حیوان ارزشمند همه گواه این است که شیر مغرور دشت وجنگلهای  ایران  حالش خوب نیست اما کسی برای نجاتش  قدمی برنمی دارد .

باشگاه خبرنگاران