محمد خانجانی درباره کنترل بیماری کرونا در نکا گفت : مرحله اول غربالگری انجام شد و اکنون وارد فاز دوم غربالگری شدیم. تمام افرادی هم که مبتلا به بیماری کرونا شدند شناسایی و به پزشکان خانوده معرفی می شوند

به گزارش شرق پرس نکا یکی از شهرهای ماندران بوده که با شیوع ویروس کرونا یکی از شهرهای دارای آمار بالای بیماران کرونایی بوده است. این شهرستان به دلیل داشتن روستاهای کوهپایه ای و بافت روستایی بیشتر بیماران کرونایی در مناطق بالادست شناسایی شده بودند.

با انجام اقدامات کنترلی و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند، اکنون شیوع ویروس کرونا در این شهر شرقی مازندران کنترل شده و مردم همچنان به در خانه ماندن از سوی مسئولان بهداشت و درمان دعوت شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا در گفت‌وگوی ویدئویی با  تسنیم  اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در سطح شبکه بهداشت در حال انجام بوده بحث مراقبت فعال است و گروه‌های بسیجی و جهادی بیش از یک ماه به کمک شبکه بهداشت آمدند.

محمد خانجانی افزود: مرحله اول غربالگری انجام شد اکنون وارد فاز دوم غربالگری شدیم . تمام خانوارها و  افرادی که مبتلا به بیماری شدند شناسایی و به سوی پزشکان خانوده هدایت میشوند.

وی گفت: از شهروندان انتظار داریم کمک حال بهداشت و درمان باشند و طرح فاصلهگذاری هوشمند را رعایت کنیم تا انتقال فرد به فرد این ویروس را نداشته باشیم. مردم از اجتماع خودداری و در صورت حضور در مکانهای شلوغ از وسایل محافظتی فردی استفاده کنند.