کتایون ریاحی و چند بازیگر زن دیگر با کشف حجاب خود به ماجرای مرگ مهسا امینی واکنش نشان دادند که این اقدام با تعجب بسیاری از کاربران فضای مجازی همراه بود

شرق مازندران محمد مبرا : کتایون ریاحی که مدتها در هیچ پروژه سینمایی و سریال تلویزیونی نقش آفرینی نمی کرد، با کشف حجاب خود سعی کرد در صدر اخبار حوزه سینما و هنر قرار گیرد.

کتایون ریاحی در اقدامی قابل تامل با انتشار پستی در اینستاگرامش و کشف حجاب خود، تلاش کرد در رسانه های اجتماعی مورد توجه باشد .

وی که بازیگر نقش زلیخا در سریال یوسف پیامبر بود از خود استوری به اشتراک گذاشت که بدون حجاب بود.

شبنم فرشادجو، پگاه آهنگرانی، کتایون ریاحی، مریم بوبانی و شیوا ابراهیمی از جمله بازیگرانی هستند که در واکنش به مرگ مهسا امینی و بر خلاف قوانین جاری کشور کشف حجاب کردند.

کتایون ریاحی متولد ۱۰ دی۱۳۴۰، هنرپیشه سینما و تلویزیون است.

کتایون ریاحی کارشناس ادبیات و انسان شناسی است. پدر و مادر وی شیرازی -گیلانی تبار هستند. پدر وی اردشیر ریاحی پزشک ارتوپد و مادرش گیتی ریاحی طراح لباس می باشد. کتایون ریاحی خواهر علیرضا ریاحی از دیگر بازیگران سینما در ایران است.

آخرین بازی او در سریال یوسف پیامبر در نقش زلیخا بود که سالها از فعالیت هنری اش میگذرد.

 

واکنش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کشف حجاب چند بازیگر زن

محمد مهدی اسماعیلی با اشاره به ماجزای کشف حجاب چند بازیگر زن سینما و تلویزیون گفت: ” دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره حاکمیت قانون است؛ ما در خدمت تمامی اهالی فرهنگ و هنر هستیم و چتر دولت و نظام، همه اهالی فرهنگ و هنر را در بر می‌گیرد، مگر کسانی که خودشان مصرند زیر این چتر نباشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین افزود: ما از عموم هنرمندان تشکر می‌کنیم که واقعاً دلسوزانه از حادثه پیش آمده برای خانم امینی ابراز تاسف کردند.

بنده و بالاتر از من شخص آقای رئیس جمهور از این حادثه ابراز تاسف کردند و همگی متأثر از این اتفاق هستیم، اما برخی از حرکات هنجارشکنانه که در تقابل با قانون باشد مورد پسند نیست.

اسماعیلی تاکید کرد : اگر کسی اصرار دارد از قوانین جمهوری اسلامی تبعیت نکند، ما اصراری بر مجبور کردن آن‌ها به این امر نداریم؛ آن‌ها می‌توانند آزادانه وارد فعالیت‌های دیگری بشوند.”

 

 

تصویری که کتایون ریاحی از کشف حجاب خود منتشر کرد :

 

کتایون ریاحی کشف حجاب کرد! + عکس