‌در مراسم تجلیل از پزشکان نمونه آمل با حضور جمعی از مدیران، فاطمه رجایی راد از پزشکان آملی حین دریافت لوح تقدیر بدون رعایت حجاب روی سن حاضر شد که حاشیه هایی را بوجود آورد

شرق مازندران:  فاطمه رجایی‌راد که اخیرا با انتشار ویدئویی از مراسم تجلیل از پزشکان نمونه شهرستان آمل و بی‌توجهی‌اش به حجاب قانونی و عرفی جامعه هنگام حضور در سالن و دریافت جایزه از مسئولان خبرساز شده بود، در پیامی ویدئویی بابت رفتار هنجارشکنانه‌اش عذرخواهی کرد، اما این اقدام وی موجب برکناری سه مدیر آملی هم شد.

وی در این پیام ویدئویی گفت: «با توجه به این‌که به ۲ اصل مهم جسارت در بیان عقیده و جرأت در پذیرش اشتباه اعتقاد دارم، صمیمانه از تمام کسانی که با رعایت نشدن حجاب کاملم باعث کدورت خطر یا توهین به مقدسات‌شان شدم عذرخواهی می‌کنم.

پزشک آملی ادامه داد: «از نظام پزشکی شهرستان آمل هم که ماه‌ها برای برگزاری این برنامه زحمت کشیدند و با وجود تذکرشان به من برای رعایت حجاب تذکرشان را نادیده گرفتم و زحمات‌شان را پایمال کردم عذرخواهی می‌کنم.»

رجایی راد در اظهاراتش از برخی تلاش‌ها توسط افراد ناشناس برای فراهم کردن مقدمات پناهندگی‌اش به کشورهای دیگر خبر داد و اظهار کرد: «در ارتباط با بازتاب خبری این موضوع و تماس افرادی ناشناس برای کمک به پناهندگی سیاسی هم با صدای بلند می‌گویم سال‌هاست تصمیم خودم را گرفتم و اینجا می‌مانم. ریشه من در این آب و خاک است و قصد ترک کشورم را ندارم. من ایران را انتخاب کردم تا زندگی و خدمت کنم و همینجا خاک شوم. به همین دلیل باید تابع قوانین اعم از رعایت حجاب باشم.»

 

 آیین تجلیل از پزشکان نمونه شهرستان آمل با اقدام هنجارشکنانه یکی از پزشکان حاضر در این مراسم با حاشیه هایی همراه شد.

 

‌در مراسم تجلیل از پزشکان نمونه آمل که در یکی از تالارهای پذیرایی این شهرستان و با حضور جمعی از مدیران محلی مربوطه برگزار شد، یکی از پزشکان حین دریافت لوح تقدیر بدون رعایت حجاب روی سن حاضر شد.

به دنبال بروز چنین رفتاری در این مراسم، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران واکنش نشان داد و در محکومیت این اقدام ناپسند بیانیه ای صادر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز اعلام کرد که مدیران حاضر در همایش تجلیل از پزشکان نمونه آمل، به دلیل این اقدام هنجارشکنانه به هیئت تخلفات اداری و انتظامی معرفی شدند و تعلیق پروانه طبابت پزشک متخلف توسط نظام پزشکی در دستور کار قرار گرفت.

 

ممنوعیت حضور پزشک هنجارشکن از ورود به دانشگاه تا صدور رای هیئت تخلفات

پیشتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با توجه به سوابق قبلی خانم دکتر فاطمه رجایی راد، پرونده عضویت هیئت علمی ایشان جهت انجام مراحل قانونی برای سلب عضویت در هیئت علمی این دانشگاه به هیئت انتظامی تخلفات اساتید معرفی شد.

علی مظفرپور افزود: همچنین برای جلوگیری از حضور وی در دانشگاه و کلاس‌های درس دانشجویان، ممنوعیت ورود این فرد به دانشگاه تا صدور رای هیئت انتظامی تخلفات اساتید نیز ابلاغ شد.

ماجرا پس از واکنش اول این پزشک افزایش چشمگیری پیدا کرد. رجایی راد در یک استوری اینستاگرامی گفته بود: مسؤولان می‌دانستند که من نه روسری نه توسری نمی‌پذیرم!

فاطمه رجایی راد دانش آموخته پزشکی از دانشگاه آزاد تهران و عضو هیات علمی دانشکده دندان پزشکی علوم پزشکی بابل است و تصویر بدون حجاب او حتی در صفحه وبسایت های معرفی پزشک هم‌ دیده می‌شود.

سه تن از مسوولان علوم پزشکی یعنی رئیس دانشکده پیراپزشکی آمل، رئیس بیمارستان امام خمینی آمل و رئیس نظام پزشکی استان مازندران به علت حضور در این مراسم به هیات تخلفات اداری علوم پزشکی احضار شده‌اند. حضور نماینده مردم آمل در آن مراسم هم باعث انقادات جدی گروه‌های مردمی به رضا حاجی پور شد.

 

عذرخواهی پزشک آملی پس از حاشیه کشف حجاب در مراسم تجلیل