پس از کاهش شدید قیمت دلار طی دیروز و امروز, هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۳۵۰ هزار تومان و هر نیم سکه با ۱۴۰ هزار تومان افت قیمت روبرو شد

شرق پرس: بازار طلا و سکه امروز (سه شنبه) همزمان با ادامه کاهش نرخ دلار آمریکا در بازار آزاد، رو به ارزانی نهاد و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۱۴۰ هزار تومان افت به چهار میلیون و ۴۴۱ هزار تومان رسید.

امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۳۵۰ هزار تومان و هر نیم سکه با ۱۴۰ هزار تومان افت قیمت روبرو شد.

سکه طرح قدیم چهار میلیون و ۱۶۰ هزار تومان و نیم سکه ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران هر ربع سکه را با ۷۰ هزار تومان کاهش بها نسبت به دیروز یک میلیون و ۲۳۲ هزار تومان و هر سکه گرمی را بدون تغییر ۶۸۲ هزار تومان عرضه کردند.

با اینکه امروز در بازار‌های جهانی بهای هر اونس طلا با یک دلار و ۸۸ سنت افزایش به یک هزار و ۱۹۰ دلار و ۷۷ سنت رسید، اما در بازار تهران هر گرم طلای خام ۱۸ عیار، ۴۲۵ هزار و ۹۵۰ تومان و هر مثقال طلا یک میلیون و ۸۴۵ هزار تومان نرخ گذاری می‌شود که نسبت به دیروز تغییری ندارد.

در بازار آزاد ارز، بهای هر یورو حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان و دلار در محدوده ۱۴ هزار تومان عرضه می‌شود، اما در سامانه نظارت ارز (سنا) میانگین بهای هر یورو به ۱۳ هزار و ۱۴۲ تومان رسیده است.

به گزارش ایرنا، روند کاهش نرخ ارز از ظهر دیروز آغاز شد و دامنه آن به سایر شهر‌های بزرگ در برخی استان‌ها رسید و حتی تا پاسی از شب، دارندگان دلار خانگی، به دنبال خریدار با قیمت مناسب بودند.

بررسی میدانی امروز (سه شنبه) چهارراه استانبول و خیابان‌های منتهی به آن در تهران نشان می‌دهد هیچ یک از صرافی‌های مجاز معاملات ارزی ندارند و دلالان، خریدارند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز در اطلاعیه‌ای با توجه به تمایل مردم به فروش ارز، از آنان خواست با مراجعه به شعبه‌های ارزی بانک‌های دارای مجوز، ارز‌های خود را به قیمت اعلام شده بفروشند./ایرنا