خبرگزاری دولت در خبری نوشت : بسیاری از موارد اختلافی در مذاکرات رفع تحریم‌ها کم شده است و مذاگرات به مرحله نحوه اجرای توافقات رسیده است

شرق پرس : خبرگزاری رسمی دولت مدعی شد؛ بسیاری از موارد اختلافی در مذاکرات رفع تحریم‌ها کم شده و هیات ها سرگرم گفت‌وگو در مورد نحوه اجرا و توالی توافق احتمالی هستند.

ایرنا به نقل از یک منبع آگاه نوشت : اکنون در مرحله‌ای از مذاکرات هستیم که در خصوص مسائل دشوار مشغول رایزنی هستیم و اینکه چطور می‌توانیم مسائلی که در اصول توافق شده را به کلمات تبدیل و در سند وارد کنیم.

این خبر می افزاید؛ در مورد رفع تحریم ها و مسائل هسته‌ای، بسیاری از پرانتزها پاک شده و اکنون «به طور فزاینده ای روی ضمیمه سوم در مورد نحوه اجرا و توالی (توافق احتمالی) کار می کنیم.»

در تکمیل این خبر آمده است؛ در سه موضوع (لغو تحریم ها، تعهدات هسته‌ای، اجرا/توالی/ راستی آزمایی) همچنان مسائل باز وجود دارد و بخشی از آن ها دشوار است.

به گفته این منبع آگاه، این یک مذاکره پیچیده است، به این معنا که همه چیز به همه چیز بستگی دارد و در مذاکرات، مواضع تمام هیات ها روی میز است و موضعی وجود ندارد که کلا غیر ممکن یا غیر منطقی باشد.

گفته می شود؛ طی روزهای آینده جلساتی میان هماهنگ کننده برجام و روسای برخی هیات‌ها برگزار خواهد شد.