روز یکشنبه 17 اسفند همزمان با گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری جمعی از علاقه مندان به طبیعت در شهر گلوگاه اقدام به کاشت نهال انجیر در مسیر 2 کیلومتری جاده بهشت رضا(ع) این شهر نمودند.

 

 

به گزارش شرق پرس روز یکشنبه ۱۷ اسفند همزمان با گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری جمعی از علاقه مندان به طبیعت در شهر گلوگاه اقدام به کاشت نهال انجیر در مسیر ۲ کیلومتری جاده بهشت رضا(ع) این شهر نمودند.

 

امیرخانلو یکی از مسئولین هیئت ابوالفضل (ع) مسجد محمدی گلوگاه در گفتگو با خبرنگار شرق پرس اظهار داشت :  هیات ابوالفضل (ع) در سال  ۱۳۴۲ توسط حضرت آیت الله میرامینی و جمعی از متدینین بعد از ساخت مسجد محمدی تاسیس شد و برنامه های متنوعی را در سالهای گذشته در زمینه فرهنگی و مذهبی و اقتصادی  اجرا کرده است.

 

وی در خصوص فعالیت های جامع این هیات افزود: اکثریت نیروهای مبارز و انقلابی و مذهبی که با رژیم شاهنشاهی مبارزه میکردند،در چنین هیئت هایی رشد کرده بودند، بنابراین این تفکر و نگرش یک بعدی و هدایت هیئت ها فقط به مراسم های عزاداری یک انحراف آشکار است .

 

این فعال فرهنگی یادآور شد, این هیات در زمینه های سیاسی ،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی هم برنامه های منظمی دارد و بعنوان یک تشکل مردم نهاد نیز به شمار می آید و مهم تر اینکه تا کنون تمام هزینه های برنامه های خود را توسط اعضاء محترم که در سراسر ایران پراکنده هستند تامین میکند.

 

امیرخانلو در خصوص کاشت نهال انجیر در گلوگاه گفت: هیات ابوالفضل(ع) مسجد محمدی بعنوان یک تشکل مردم نهاد سال گذشته مسیر کوهستانی گلوگاه به دامغان را که بزرگ مردی به نام ایران نژاد نهال انجیر کاشته بود در یک برنامه اردوئی حرث کردند و محوطه مربوط به درختان انجیر را پاک سازی نمودند. پس از آن تصمیم گرفته شد امسال  به لطف خداوند و همت اعضای هیات و همچنین مردم و مسئولین گلوگاه  امروز یکشنبه همزمان با هفته درختکاری دو کیلومتر مسیر شهر تا  بهشت رضا (ع)  نهال کاری شود.

 

 

در ادامه تصاویری از مراسم  نهال کاری در شهر گلوگاه را ملاحظه می فرمائید:

 

 

derakhkari-galogah4

 

 

derakhkari-galogah99

 

derakhkari-galogah1

 

 

derakhkari-galogah8

 

 

derakhkari-galogah2

 

 

derakhkari-galogah3

 

 

derakhkari-galogah5

 

 

derakhkari-galogah6

 

 

derakhkari-galogah7

 

 

derakhkari-galogah9

 

 

derakhkari-galogah22

 

 

derakhkari-galogah33

 

 

derakhkari-galogah44

 

 

derakhkari-galogah55

 

 

derakhkari-galogah66

 

 

derakhkari-galogah77

 

derakhkari-galogah88