طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته، مثبت شدن دوپینگ یکی از سهمیه های کاراته ایران در المپیک را اشتباه سهوی و سهل انگاری اعلام کرد

به گزارش شرق پرس، مجمع عمومی سالیانه هیات کاراته مازندران با حضور سیدحسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته، بریمانی معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان، رجبی رئیس هیات کاراته مازندران و دیگر اعضای مجمع در سالن شهید زرهون اداره کل ورزش و جوانان مازندران برگزار شد.

رئیس فدراسیون کاراته در این مجمع ضمن تشکر از مدیریت جهادی رئیس هیات و مجموعه عوامل کاراته مازندران گفت : مازندران در همه بخش های کاراته ازجمله مربیان ، داوران و ورزشکاران مرد و زن، ظرفیت های بزرگی دارد و لازم میدانم از اداره کل ورزش و جوانان مازندران و در راس آن ، آقای رنگرز نیز بدلیل حمایت های شان قدردانی کنم.

طباطبایی با اشاره به در پیش بودن رویداد المپیک افزود؛ نخستین تجربه حضور و مشکلات ناشی از شیوع کرونا و همچنین تحریم های ظالمانه موجب شد که کاراته ایران مسیر سختی را تا رسیدن به المپیک طی نماید. اما امیدواریم با زیبایی ها و ظرفیت هایی که در رشته کاراته نهفته است شاهد حضور مجدد رشته ورزشی کاراته در رویداد المپیک باشیم.

وی مثبت شدن دوپینگ یکی از سهمیه های کاراته ایران در المپیک و بخت مسلم مدال آوری را اشتباه سهوی و سهل انگاری دانست و گفت : ما یکی از با اخلاق ترین و فنی ترین ورزشکاران خود را در نخستین حضور کاراته در المپیک از دست دادیم و ستاد مبارزه با دوپینگ نیز بر سهوی بودن آن صحه گذاشت. اما ایران سه سهمیه کاراته در المپیک دارد که هر سه شانس مدال هستند.

رئیس فدراسیون کاراته درخصوص از دست رفتن سهمیه رزیتا علیپور گفت : ما شرایط اعزام به همه مسابقات کسب سهمیه را فراهم کردیم ولی رزیتا علیپور علیرغم سطح بالای فنی با بدشانسی نتوانست در رنکینگ صاحب سهمیه المپیک شود و ما اقدامات خود را با همکاری کمیته ملی المپیک و اداره کل ورزش و جوانان مازندران از همان لحظات اولیه برای کسب سهمیه قاره ای آغاز کردیم و متاسفانه هر بار فدراسیون جهانی کاراته پاسخ منفی داد .

سیدحسن طباطبایی با اعلام اینکه در موضوع سهمیه رزیتا علیپور کوتاهی صورت نگرفت تاکید کرد؛ این سهمیه اگر کسب می شد افتخار فدراسیون کاراته و همه ایران بود و ضمن دعوت برخی از افراد به رعایت انصاف، اعلام می کنم که همه تلاش ها و ارتباطات با هر دو نهاد بین المللی صورت گرفت اما متاسفانه نتیجه بخش نبود.

 

فدراسیون کاراته : درباره دوپینگ و رزیتا علیپور در مازندران

 

حسین بریمانی نیز در مجمع عمومی سالیانه هیات کاراته مازندران گفت : زحمات و تلاش های زیادی در سال ۱۳۹۹ در رشته کاراته شاهد بودیم که لازم می دانم از رئیس هیات، اعضای مجمع و دست اندرکاران کاراته استان قدردانی نمایم.

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان درخصوص وضعیت ورزش مازندران گفت : با حضو دکتر رنگرز در راس دستگاه ورزش و جوانان، اتفاقات و تحرکات خوبی در استان روی داد و امروز می توان گفت در ۳۵ رشته وزشی قابلیت مدال آوری داریم که نشان از ظرفیت بالای ورزش استان است.

وی افزود؛ کمک های مالی خوبی به هیات های ورزشی استان داشتیم و خوشبختانه پاداش های قهرمانان نیز به حساب هیات های ورزشی استان واریز گردید و خود را ملزم می دانیم از همه رشته های ورزشی ازجمله کاراته که در سطح بالایی فعالیت می کند حمایت کنیم.

 

گفتنی است درابتدای این مجمع ، رجبی رئیس هیات کاراته مازندران، گزارش عملکرد سال ۱۳۹۹ را ارائه کرد که با رای مثبت اعضای مجمع مورد تائید قرار گرفت.