وزیر کار با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای شناسایی کارگران غیر بیمه ای در طرح سبد کالا آغاز شده است گفت: تا کنون نزدیک به دو میلیون نفر سبد کالا دریافت کرده‌اند و با توزیع ۳ میلیون سبد طی ۲ هفته آینده مشمولین دیگر اعلام می‌شوند. به گزارش شرق پرس, علی ربیعی در گفت‌وگو […]

 

وزیر کار با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای شناسایی کارگران غیر بیمه ای در طرح سبد کالا آغاز شده است گفت: تا کنون نزدیک به دو میلیون نفر سبد کالا دریافت کرده‌اند و با توزیع ۳ میلیون سبد طی ۲ هفته آینده مشمولین دیگر اعلام می‌شوند.

به گزارش شرق پرس, علی ربیعی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه توزیع سبدکالا هیچ ربطی به یارانه نقدی ندارد گفت: عمده مشکلاتی که در بازدیدهایم از مراکز توزیع به من ارائه شده در راستای مدت زمان طولانی برای ارائه سبد بوده است که اکنون این مراحل از ۷ مرحله به ۳ یا ۴ مرحله رسیده است.

ربیعی با اشاره به طولانی بودن صف‌های دریافت سبد کالا در برخی از شعب گفت: در راستای هماهنگی‌های انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار است تعداد دستگاه‌های کارت‌خوان (pos) در این فروشگاه‌ها را افزایش دهیم.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: تا کنون نزدیک به دو میلیون نفر سبد کالا دریافت کرده‌اند، این میزان که به ۳ میلیون برسد ما لیست مشمولین تامین اجتماعی و مستمری بگیران را اعلام خواهیم کرد.

ربیعی درباره مرحله دوم طرح سبد کالایی نیز گفت: در مرحله دوم، بخش دیگری از کارگران تأمین اجتماعی، مستمری بگیران و عده‌ای دیگر از کارمندان مشمول تأمین اجتماعی که در دولت شاغل هستند، می‌توانند سبد کالا دریافت کنند.

وی با اشاره به ارائه سبد کالای حمایتی از سوی دولت گفت: در حال شناسایی آن دسته از کارگرانی هستیم که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند تا از دریافت سبد کالای حمایتی دولت برخوردار شوند.

 

/انتهای خبر