جوانیان با تشریح دلایل تزریق واکسنیادآور کرونا گفت : کسانی که واکسن‌های دز اول و دوم از واکسن‌های اسپوتنیک یا آسترازنکا استفاده کردند دز سوم را می‌توانند از همین واکسن‌ها استفاده کنند.

شرق مازندران : دکتر مصطفی جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان آغاز تزریق دُز یادآور واکسن کرونا از هفته گذشته به کادر بهداشت و درمان این شهرستان، گفت: سطح ایمنی در برخی از افراد پس از گذشت ۶ ماه از دز دوم ممکن است پایین آمده و نیازمند دُز یادآور باشند.

او افزود: دُز یادآور برای کسانی که در معرض خطر هستند و در کشور ما هم فعلا با توجه به اعلام کشوری برای کادر بهداشت و درمان توصیه می‌شود.

جوانیان گفت:این افراد می‌توانند در صورتی که بیش از ۶ ماه از دز دوم واکسن گذشته باشد با مراجعه به مراکز تجمعیی واکسیناسیون نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

او افزود: آن‌هایی که دز اول و دوم از واکسن‌های سینوفارم یا برکت استفاده کردند دز سوم را می‌توانند از همین واکسن‌ها یا واکسن‌های آسترازنکا یا اسپوتنیک استفاده کنند.

جوانیان گفت:کسانی که واکسن‌های دز اول و دوم از واکسن‌های اسپوتنیک یا آسترازنکا استفاده کردند دز سوم را می‌توانند از همین واکسن‌ها استفاده کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود:امیدواریم با اجرای این دستورالعمل‌ها سلامتی به جامعه برگشته و هر چه زودتر این پاندمی ریشه‌کن شود.