منصورعلی زارعی نماینده ساری و میاندورود از رئیس محیط زیست کشور درخصوص انتقال پتروشیمی از مازندران به سمنان انتقاد کرد

شرق مازندران : منصورعلی زارعی نماینده ساری و میاندورود در تذکری خطاب به رئیس محیط زیست کشور گفت : جناب آقای سلاجقه چرا با تدبیر نادرست تان در این شرایط حساس موجب اختلاف بین مردم دو استان سمنان و مازندران میشوید؟

وی افزود؛ این که مجتمع پتروشیمی در استان مازندران می بایست با الزامات محیط زیستی و ارزیابی دقیق اجرا شود برای هیچ مازندرانی جای تردید نیست و این موضوع را نمایندگان از طرف مردم از شما خواستار شدند. اما مردم مازندران از شما می پرسند نامه تنظیمی شما به دولت مبنی بر انتقال پتروشیمی به استان همسایه چه وجاهت قانونی دارد ؟

زارعی همچنین گفت : آیا شما وظیفه ای جز ارزیابی محیط زیستی این مسائل دارید؟  به فرض، احداث پتروشیمی مازندران در محل تعیین شده دارای مشکلات زیست محیطی بوده است ،ولی هزاران هکتار مناطق مشابه اقلیمی استان همسایه را در مازندران داریم.چرا حق مردم مازندران را این گونه سلب میکنید؟

نماینده مردم ساری و میاندورود تاکید کرد؛ اولا شما با تنظیم این نامه موجب اختلاف مردم دو استان شده اید.ثانیا ،شما مرجع انتقال این مرکز به استان های دیگر نیستید.فقط متولی ارزیابی محیط زیست پروژه ها می باشید.