نماینده شرکت هواپیمایی ماهان در مازندران, تهدید قطع پروازهای نوروزی عتبات از فرودگاه دشت ناز ساری را تایید کرد...

پروازهای نوروزی عتبات از فرودگاه ساری لغو می شود؟

 

به گزارش شرق پرس بدهی معوقه شرکت هواپیمایی ماهان به فرودگاه مازندران سبب تهدید به قطع پرواز هواپیماهای این شرکت به عتبات عالیات در تعطیلات نوروزی و بلاتکلیفی زایران شده است.

 

بر اساس آمار سازمان حج و زیارت حدود ۲ هزار مازندرانی برای سفر نوروزی به عتبات عالیات با پرواز هوایی شرکت ماهان ثبت نام کرده اند که این پروازها نیز قرار شد از سوم فروردین ماه سال آینده از دشت ناز ساری به بغداد انجام شود.

تعدادی از زایران مازندرانی که برای سفر هوائی به عتبات ثبت نام کرده اند ، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا نسبت به نامشخص بودن وضعیت پروازهای رزرو شده خود از طریق شرکت ماهان ابراز نگرانی کردند و خواهان روش شدن وضعیت شدند.

نماینده شرکت هواپیمایی ماهان در مازندران هم تهدید قطع پروازهای این شرکت در ایام نوروز به عتبات عالیات در عراق را تایید کرد.

رضا تویسرکانی به ایرنا گفت که بدهی شرکت ماهان به فرودگاهها تنها مربوط به مازندران نیست و این بدهی به شرکت فرودگاههای کل کشور است و ارتباطی به مسایل استانی ندارد.

وی افزود : در شرایط فعلی مسافرانی که برای سفر نوروزی با پروازهای ماهان به عتبات عالیات در عراق ثبت نام کردند، در بلاتکلیفی قرار دارند و ما نیز نمی توانیم اطلاعات دقیق دراختیارشان مبنی بر انجام و یا عدم انجام پرواز قرار دهیم.

در حال حاضر در هفته سه پرواز از فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری به عراق انجام می شود.

همچنین در سال جاری تاکنون حدود ۴۰ هزار مازندرانی از طریق هوائی به عراق سفر کرده اند.

یک منبع در اداره کل حج و زیارت مازندران هم با تائید تهدید شرکت فرودگاههای کشور به قطع پروازهای نوروزی شرکت ماهان به عتبات عراق ، گفت که هم اکنون مسافرانی که برای این پرواز برنامه ریزی کردند، در بلاتکلیفی قرار دارند.

این منبع که خواست نامش در گزارش ذکر نشود ، افزود : مسئولان فرودگاههای مازندران در واقع ابلاغیه مدیران شرکت فرودگاههای کشور را منعکس کرده اند که خلاف رویه مرسوم است برای این که ضرر و زیان عملی شدن این تهدید متوجه زایرانی می شود که فیش ثبت نام و اعزام را دریافت کرده اند.

مازندران سه فرودگاه در ساری ، نوشهر و رامسر دارد ولی پروازهای خارجی تنها از فرودگاه دشت ناز ساری به عنوان تنها فرودگاه بین المللی مازندران انجام می شود.

مدیرکل فرودگاههای مازندران هم به ایرنا گفت که بدهی معوقه شرکت هواپیمائی ماهان سبب شده است تا شرکت فرودگاههای کشور چنین تصمیمی بگیرد.

سعدالله وطنخواه مبلغ بدهی این شرکت به فرودگاههای مازندران را افزون بر هفت میلیارد ریال اعلام کرد.

وی افزود : در حال حاضر شرکت ماهان هیچگونه پرواز داخلی و یا خارجی در فرودگاههای ساری و رامسر ندارد ولی پرواز خارجی این شرکت قرار است از فروردین ماه سال ۹۷ برای عراق شروع شود.

وطنخواه اظهار داشت : هزینه های شرکت فرودگاهها از محل درآمدهای ناشی از حق پرواز شرکت های هواپیمائی تامین می شود و پرداخت نشدن مطالبات معوقه شرکت های هوائی ، فرودگاههای کشور را در ارائه خدمات به مسافران با مشکل مواجه می کند.

مدیرکل فرودگاههای مازندران در عین حال از مذاکره با شرکت هواپیمائی ماهان بر سر چگونگی پرداخت بدهیش به شرکت فردگاههای کشور خبر داد و گفت که نتیجه این مذاکرات اگر مثبت باشد ، می تواند به لغو ابلاغ قطع پروازهای این شرکت در فرودگاه مازندران بینجامد.