ستاد مقابله با کرونا آخرین وضعیت شهر‌های مختلف کشور را اعلام کرد و بر اساس آن ورود به ۹ استان کشور ازجمله مازندران ممنوع اعلام شده است...
شرق پرس : ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن اعلام رنگ بندی جدید کرونایی در کشور، ورود به شهر‌های قرمز و نارنجی را ممنوع اعلام کرده و ورود به شهر‌های آبی و زرد نیز با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی امکان پذیر است.
ستاد مقابله با کرونا آخرین لیست شهر‌های قرمز، نارنجی و زرد را اعلام کرد و بر اساس آن ورود به ۹ استان کشور ممنوع اعلام شده است.
مسئولان وزارت بهداشت بار‌ها اعلام کرده اند که قید سفر‌های نوروزی را بزنید، اما اگر به هر علت مجبور به سفر هستید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت فرمائید.

ورود به ۹ استان کشور ممنوع است

ورود به استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، خراسان رضوی، فارس، اصفهان، قم، هرمزگان، جزایر کیش و قشم و بوشهر ممنوع است.

گسترش کرونای انگلیسی در مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: شمار مبتلایان شناسایی شده کرونای انگلیسی در مازندران به ۷ نفر رسید.
دکتر سیدعباس موسوی افزود: در بررسی‌های انجام شده از اطرافیان نخستین بیماران مبتلا به کرونای انگلیسی در قائم شهر، مشخص شد که ۵ نفر دیگر از اعضای این خانواده نیز به کرونای انگلیسی مبتلا هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر این که از زمان شناسایی دو بیمار مبتلا به گونه جهش یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی در قائم شهر، تمام افراد در معرض تماس مستقیم با این افراد از جمله خانواده، همکاران، همسایه‌ها و … از طریق تیم‌های رهگیری شبکه بهداشت و درمان این شهرستان ردیابی شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه عدم ابتلا همکاران این افراد با وجود حضورشان در محیط کارشان که اصول فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن رعایت می‌شد، برای همه یک هشدار و اعلام خطر بوده که می‌توانند با تشدید مراقبت‌های بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی و ماسک زدن خود را از معرض ابتلا به این گونه ویروس دور نگهدارند.
دکتر موسوی با اشاره به نزدیک بودن عید نوروز از مسافران خواست به هیج عنوان به مازندران مسافرت نکنند و مردم هم از حضور در بازار‌ها و دورهمی‌ها و دید و بازدید عید خودداری کنند، چون سرعت انتشار ویروس کرونا به ویژه کرونای انگلیسی زیاد است و احتمال ابتلا به کرونا بالاست.
وزیر بهداشت: سفر کردن ممنوع
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز در حاشیه سفر به بابلسر گفت: با توجه به گسترش شیوع ویروس جهش یافته یا کرونای انگلیسی، سفر چه از نقاط آلوده به غیر آلوده و بالعکس به هیچ وجه به نفع مردم نیست.
دکتر نمکی افزود: امسال در مقایسه با پارسال، با مولفه بسیار خطرناک ویروس جهش یافته مواجهیم که قدرت بیماری زایی، سرایت و مرگ و میر بالاتری نسبت به ویروس قبلی دارد.
او گفت: مسافرت رفتن مردم ، زیان‌های زیادی به بدنه نظام سلامت وارد خواهد کرد.
دکتر نمکی افزود: نظام سلامت و کادر درمان سه موج بسیار سخت کرونا را مدیریت کرده اند و ایجاد موج چهارم برای کادر درمان که در مدت ۱۳ ماه فرسوده و خسته شدند، توان فرسا و سخت خواهد بود.رنگ بندی کرونایی شهر‌ها

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۱۳ شهرستان استان خوزستان و شهر گچساران در وضعیت قرمز، ۳۱ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۵۲ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان در وضعیت آبی هستند و سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی و خروج از این شهر‌ها ممنوع است.اکنون ۱۳ شهر استان خوزستان شامل شهر‌های آبادان، امیدیه، اندیمشک، اهواز، ایذه، بندر ماهشهر، بهبهان، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون و مسجد سلیمان و نیز شهر گچساران از استان کهگیلویه و بویر احمد (در مجموع ۱۴ شهر) در وضعیت قرمز قرار دارند.

همچنین بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، ۲۵۲ شهر در وضعیت زرد و ۱۵۴ شهر در وضعیت آبی هستند، البته با توجه به اینکه مدتی از آخرین به روزرسانی رنگ بندی شهر‌ها از سوی وزارت بهداشت در اپلیکیشن ماسک می‌گذرد و نیز نزدیکی سفر‌های نوروز، بسیاری از مردم منتظر اعلام و به روزسانی این رنگ بندی هستند.

سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی تا پایان تعطیلات نوروز ممنوع است

از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین، ورود خودرو‌های شخصی با پلاک‌های غیربومی به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع است و رانندگان با جریمه ۵۰۰ هزار تومانی روبرو خواهند شد.
همچنین در شهر‌های قرمز گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ و در شهر‌های نارنجی گروه‌های شغلی ۳ و ۴ حق فعالیت ندارند.
بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت تاکنون یک میلیون و ۷۵۴ هزار و ۹۳۳ مبتلا به ویروس کرونا در کشور شناسایی شده و ۶۱ هزار و ۳۳۰ جان خود بر اساس ابتلا به این ویروس از دست داده اند.