اما مرتضوی نه‌تنها قرار وثيقه ٤٧ ميلياردي را تكذيب مي‌كند بلكه به صورت كلي تبديل قرار از «كفالت» به «بازداشت» را نيز تكذيب مي‌كند. مي‌گويد كه تغييري در قرار صورت نگرفته و اصلا نيازي به آن نيست. او اين خبرها را «دروغ‌پردازي» مي‌خواند و از آنها انتقاد مي‌كند.

 

mortazavi5

با انتشار خبر تغییر قرار سعید مرتضوی از کفالت به وثیقه,  اعتماد با سعید مرتضوی گفت‌وگویی انجام داد.
 
 
 
شرق پرس: او اما نه‌تنها قرار وثیقه ۴٧ میلیاردی را تکذیب می‌کند بلکه به صورت کلی تبدیل قرار از «کفالت» به «بازداشت» را نیز تکذیب می‌کند. می‌گوید که تغییری در قرار صورت نگرفته و اصلا نیازی به آن نیست. او این خبرها را «دروغ‌پردازی» می‌خواند و از آنها انتقاد می‌کند. 
 
 
 
 یکی از شکات پرونده تخلفات سازمان تامین اجتماعی اعلام کردند که قرار کفالت دو میلیارد تومانی شما تبدیل به قرار وثیقه شده است. شما از این تغییر باخبر هستید؟
 
 
 
نه، این خبر کاملا دروغ است و من آن را تکذیب می‌کنم.
 
 
 
 یعنی هیچ تغییری در مورد وضعیت قرار شما صورت نگرفته است؟
 
 
 
نه، اصلا هیچ تبدیل قراری نداشته‌ایم و من هم این موضوع را تکذیب می‌کنم.
 
 
 
 پس این خبر که یکی از وکلای شاکیان آن را منتشر کرده در چه راستاست؟
 
 
 
برخی به دنبال خبرسازی و دروغ‌سازی هستند و قرار موجود در مورد پرونده تامین اجتماعی همچنان همان قرار کفالت دو میلیارد تومانی است.
 
 
 
 پرونده تخلفات سازمان تامین اجتماعی الان در چه شرایطی است؟
 
 
 
پرونده در حال طی کردن مراحل خود است. بازپرس شعبه ١۵ دادسرای کارکنان دولت که مسوول رسیدگی‌کننده به این پرونده است از برخی مراجع مختلف که در این پرونده دخیل دانسته شده‌اند استعلامات زیادی انجام داده است که منتظر نتایج این استعلامات هستیم تا نتیجه نهایی پرونده روشن شود. اما من باز هم تاکید می‌کنم که تا به حال هیچ تغییری در قرار من صورت نگرفته است.