طبق اعلام مسئولان سه نوع واکسن آکاروزینکات، سینوفارم و برکت به خبرنگاران مازندرانی تزریق خواهد شد ...

شرق پرس : قاسم اویس سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حاشیه انجام واکسیناسیون به اصحاب رسانه در مرکز مازندران که در دانشگاه فنی امام محمدباقر(ع) ساری در حال برگزاری است، اظهار کرد: خبرنگاران استان می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی به مراکز تزریق واکسیناسیون در شهرستان‌ها مراجعه کنند.

وی ظرفیت تزریق روزانه واکسیناسیون به اصحاب رسانه را هزار نفر اعلام کرد و افزود: چنانچه نام فردی از بین خبرنگاران با ارائه شماره ملی در سیستم موجود نبود دوستان با مراجعه به اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان موضوع را پیگیری و نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

اویس با تاکید بر اینکه تزریق واکسیناسیون باید از اولویت برخوردار باشد، بیان کرد: سه نوع واکسن آکاروزینکات، سینوفارم و برکت به خبرنگاران تزریق می‌شود، عزیزان به نوع واکسن توجه نکنند، از نظر ما واکسیانسیون اهمیت دارد اینکه کدام واکسن باشد در درجه دوم قرار دارد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: از نظر علمی ثابت شده که واکسن شدت بیماری و میزان مرگ و میر را کاهش می‌دهد، انتظار ما هم بر این است که دوستان واکسن ایرانی برکت را تزریق کنند و به این موضوع توجه کنند چرا که شخص اول مملکت مقام معظم رهبری واکسن برکت را تزریق کرده است.

این مسؤول با اشاره به تاریخچه‌ای از تزریق واکسن کرونا تا به این لحظه در کشور، بیان کرد: واکسیناسیون برای ۲۵ درصد از گروه سنی بالای ۱۸ سال، ۸۷ درصد گروه‌های سنی بالای ۸۵ سال، ۸۶ درصد گروه سنی بالای ۷۰ سال و ۷۷ درصد بالای  ۵۵ سال واکسینه شدند، همچنین در حال تزریق گروه سنی بالای ۵۵ سال در شهرها و بالای ۵۰ سال در روستاها هستیم.

وی اضافه کرد: چنانچه میزان تزریق‌ واکسن کرونا به بیش از ۷۵ درصد برسد نوبت به گروه سنی سنی با کاهش پنج ساله میرسد و این مسیر تا جایی ادامه دارد که واکسیناسیون به اتمام برسد، در آبان ماه وارد فاز سوم واکسیناسیون می‌شویم و در اوایل زمستان به سمت واکسیناسیون عمومی برویم.

عباس زارع  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز امروز درباره تزریق واکسن کرونا خبرنگاران مازندران  اظهار کرد: در بحث تزریق واکسن کرونا خبرنگارانی که عضو خانه مطبوعات، عضو صندوق هنر و یا سامانه جامع مطبوعات و خبرگزاری‌ها هستند می‌توانند با ارائه شماره ملی به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی افزود: از روز یک‌شنبه ۱۰ و دوشنبه ۱۱ مرداد ماه امسال خبرنگاران مازندران می‌توانند برای دریافت واکسن کرونا به مراکزی که در استان تزریق واکسن را انجام می‌دهند، مراجعه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان کرد: با توجه به برگزاری جلسات مختلف برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون خبرنگاران اندیشیده شده است.  این مسؤول با تاکید بر اینکه واکسن به میزان کافی موجود است و در زمینه کمبود نگرانی نداریم، خاطرنشان کرد: تاکید ما به همه افراد رعایت فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی است.