گفته می شود هواپیمایی وارش که پایه آن استان مازندران است بدلیل نبودِ عزم کافی از سوی مسئولان برای تجهیز فرودگاه دشت‌ناز از استان مازندران کوچ خواهد کرد

شرق پرس : پرواز مسیر مشهد به ساری شماره ۵۸۰۲ شرکت هواپیمایی وارش صبح امروز مجبور به فرود در فرودگاه مهرآباد شد.

این پرواز به‌دلیل شرایط آب و هوایی و پایین بودن دید در فرودگاه دشت‌ناز ساری به سمت فرودگاه مهرآباد دایورت کرده و مسافران همچنان در هواپیما منتظر تعیین شرایط هوای ساری هستند.

فرودگاه دشت ناز ساری به‌عنوان تنها فرودگاه بین‌المللی استان مازندران با توجه به شرایط آب و هوایی ویژه این استان، از تجهیزات ناوبری مناسب و زیرساخت‌های فرودگاهی به‌روز برخوردار نبوده و طبیعتاً هزینه‌ها و محدودیت‌های قابل توجهی را برای بهره‌برداران ایجاد می‌کند که توجه بیشتر مسئولان امر را می‌طلبد.

با توجه به اینکه نزدیک فصل سرما و تغییرات جوی هستیم، بدون شک با چنین وضعیتی از این پس شاهد خبرهای زیادی مبنی بر سرگردانی مسافران خواهیم بود.

وعده تجهیز فرودگاه دشت‌ناز ساری بارها از سوی مسئولان داده شد ولی عملاً اتفاقی نیفتاد.

فارس نوشت؛ به همین دلیل شرکت هواپیمایی وارش که پایه آن مازندران بوده، از بروز متعدد چنین مشکلاتی و نبودِ عزم کافی از سوی مسئولان برای تجهیز فرودگاه دشت‌ناز، از این استان خارج خواهد شد.

 

توضیحات مدیر کل فرودگاه‌های مازندران

سعدالله وطن خواه مدیر کل فرودگاه‌های مازندران در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کذب بودن شایعات اخیر درباره خروج هواپیمایی وارش به دلیل نبود تجهیزات سامانه فرود دقیق هواپیما (آی ال اس) از استان گفت:این دستگاه بعد از ۸ سال پیگیری‌های مستمر و با وجود مشکلات زیاد خریداری و آماده نصب در فرودگاه است.

او افزود: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار شرکت فرودگاه‌های کشور صرف خرید این تجهیزات شده است و این تجهیزات می‌بایست در ۲ طرف باند فرودگاه نصب شود.

وطن خواه گفت: برای استقرار این تجهیزات به ۱۵ هکتار زمین نیاز بود که بخشی از این تجهیزات با حضور کارشناسان اداره کل ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاه‌های کشور در باند قسمت دشت ناز نصب شد، ولی برای خرید و تملک طرف دیگر باند، مشکلاتی در تملک زمین وجود داشت که اکنون زمین از مالکان خریداری و اقدامات برای آماده سازی زمین انجام شده است.

مدیر کل فرودگاه‌های مازندران افزود: با توجه به آماده سازی فضا از ۲۰ شهریورماه این تجهیزات با حضور کارشناسان ارتباطات فرودگاه در طرف دیگر باند نیز نصب خواهد شد.

وطن خواه افزود: با نصب این سامانه مشکل لغو پرواز‌ها در شرایط آب و هوایی نامساعد رفع می‌شود.