ارزش بیت کوین بعد از رشد ۶۷ درصدی در یک هفته اخیر به بالای ۱۶ هزار دلار رسیده است و این به این معناست که ارزش بزرگترین ارز دیجیتالی جهان از ابتدای سال جاری تاکنون 17 برابر شده است

همه چیز درباره بیت کوین / رکورد زدن های بزرگترین ازر دیجیتالی جهان ادامه دارد

 

شرق پرس: کافی است یک کیف‌پول بیت‌کوینی روی کامپیوتر یا گوشی تلفن همراه خود نصب کنید؛ کار تمام است. اولین آدرس بیت کوینی شما تولید شده و می توانید در صورت نیاز، آدرسهای بیشتری هم بسازید. البته فراموش نکنید که هر آدرس‌ بیت‌کوینی که به دست می‌آورید، یک بار مصرف است.
طرز کار بیت‌کوین هم مانند ایمیل است.

بیت کوین نوعی ارز است که در سال ۲۰۰۹ توسط فرد یا گروهی ناشناس با نام مستعار «ساتوشی ناکاموتو» ابداع شد. در این سیستم، تراکنش‌ها بدون واسطه انجام شده و بنابراین هیچ هزینه ای برای انجام مراودات مالی وجود ندارد، ضمن اینکه هیچ نیازی به ارائه نام واقعی هیچ کدام از طرفین نیست.

برای استفاده از این ارز، می توانید به راحتی یک کیف پول مجازی ایجاد کرده و از طریق آن به دریافت، مدیریت و خرج کردن بیت کوین های خود بپردازید.

واقعیت این است که بیت کوین با این هدف به مراودات مالی وارد شد تا  نقل و انتقال مالی بدون وجود هرگونه واسطه اعم از بانک ها یا دولت ها انجام شود اما به محض جدی شدن این ارز دیجیتالی انتقادها سر به فلک گذاشت که در چنین بستری پول‌شویی و فرار مالیاتی شیوع پیدا می‌کند.

گفتنی است تا لحظه نگارش این گزارش در کشورهای مختلف، کسب و کارهای متعددی بیت کوین را به عنوان واحد پولی پذیرفته‌اند.

اما ارزش دلاری بیت کوین چقدر است؟ روز گذشته رویترز خبر داد که ارزش این ارز دیجیتالی بعد از رشد حدودا ۶۷ درصدی در یک هفته اخیر به بالای ۱۶ هزار دلار رسیده است و این به این معناست که ارزش بزرگترین ارز دیجیتالی جهان از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ برابر شده است!

 
اما آیا این رشد تساعدی موقتی و حبابی است یا قرار است به زودی بیت کوین در صدر ارزهای جهان نشسته و حکومت کند؟
 
 
 
 
 
پول نیوز