فرماندار نکا در همایش معتادان بهبود یافته شرق مازندران اظهار کرد: با پاکسازی محله عباس آباد توانستیم محیط امنی را در شهرستان ایجاد کنیم. به گزارش شرق پرس, وی افزود: باید تلاش کنیم به  افراد بهبودیافته و درمانجو که در جهت حفظ و ادامه حالت ترک یا خوداری از سو مصرف هستند کمک کنیم. فرماندار […]

فرماندار نکا در همایش معتادان بهبود یافته شرق مازندران اظهار کرد: با پاکسازی محله عباس آباد توانستیم محیط امنی را در شهرستان ایجاد کنیم.

به گزارش شرق پرس, وی افزود: باید تلاش کنیم به  افراد بهبودیافته و درمانجو که در جهت حفظ و ادامه حالت ترک یا خوداری از سو مصرف هستند کمک کنیم.

فرماندار نکا با اشاره  به  وجود شش کمپ ترک اعتیاد در شهرستان افزود: باید مهارت های شناختی و رفتاری لازم برای شناسایی و پیش بینی موقعیت های خطرناک از لحاظ مصرف مجدد مواد و اجتناب و مقابله با آنها را به بهبود یافتگان را بیاموزیم.

وی گفت: ما توانستیم با برنامه هایی مانند سفرهای زیارتی، برگزاری کلاس های آموزشی با همکاری اداره  بهزیستی و فنی و حرفه ای به صورت  رایگان و با کمک پایگاه مقاومت همیار پلیس عباس آباد را پاک کنیم.

 

اعتیاد آسیب اجتماعی قابل درمان

معاون مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران نیز در این مراسم گفت: اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی قابل درمان است.

رقیه صفری افزود: امروز ه شاهد بحث جنگ نرم و بحران هویت جوانان در جامعه هستیم که  با کنترل و برگزاری فعالیت های فرهنگی می توان از روند این آسیب پیشگیری کرد.

وی بیان کرد: باید نقش احترام میان اعضای خانواده ، دین و معنویت را در زندگی افراد پررنگ  کنیم و با ایجاد محیطی از آرامش و صمیمت، نگذاریم خلأ عاطفی درمیان افراد خانواده  به خصوص جوانان ایجاد شود.

به گفته صفری، درمان اعتیاد نیاز به مداخله و برخورد چند جانبه دارد و خانواده به عنوان رکن اساسی در جامعه نقش مهمی در درمان و پیشگیری ازاعتیاد می تواند داشته باشد.

در پایان این مراسم به تعدادی از بهبودبافتگان لوح سپاس و جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

تسنیم

 

/انتهای خبر