خطیب جمعه نکا گفت: مخدوش کردن چهره اسلام از اهداف داعش است و با کشتار بی‌رحمانه در عراق در صدد کمرنگ کردن اسلام‌خواهی در منطقه و جهان است. به گزارش شرق پرس,  محمدباقر محمدی لایینی امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه نکا و در جمع نمازگزاران بر اتحاد و همبستگی مسلمانان تاکبد […]

 

محمد باقر لائینی

 

خطیب جمعه نکا گفت: مخدوش کردن چهره اسلام از اهداف داعش است و با کشتار بی‌رحمانه در عراق در صدد کمرنگ کردن اسلام‌خواهی در منطقه و جهان است.

به گزارش شرق پرس,  محمدباقر محمدی لایینی امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه نکا و در جمع نمازگزاران بر اتحاد و همبستگی مسلمانان تاکبد کرد و اظهار داشت: امروز اتحاد و همبستگی شیعه و سنی در مقابله با تکفیری‌ها و داعش از مسائل مهمی است که باید مورد توجه باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز در این رابطه فرمودند: ” پشت پرده فتنه در عراق، رژیم‌های منطقه و آمریکاست و ما از دخالت کشورهای بیگانه به ویژه آمریکا در عراق مخالف هستیم” و ما باید با اتحاد همه جانبه شیعه و سنی، قدرت اسلام را در جهان به نمایش بگذاریم.

امام جمعه نکا با بیان اینکه داعش سرکرده استکبار و دنباله‌رو آن است، یادآور شد: استکبار از اسلام هراس دارد و با توجه به اسلام هراسی خود تلاش می‌کند چهره زشتی از اسلام را مطرح کند تا جایگاه اسلام متزلزل شود و در چنین شرایطی مهم‌ترین کار اتحاد و همبستگی است.

محمدی لایینی همچنین بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: در این ماه باید در جهت بهره‌برداری معنوی از این ماه نهایت تلاش صورت گیرد و نسبت به عدم روزه‌خواری در ملاء عام، حفظ حرمت و بزرگی این ماه، شرکت در جلسات دعا، قرآن و ادعیه‌های وارد شده توجه ویژه اعمال شود.

وی ادامه داد: بنابراین باید قدر این ماه را بدانیم و از برکات و معنویات آن به طور کامل استفاده کنیم و با بهره‌گیری هرچه بیشتر از ماه مبارک رمضان که ماه توبه و مغفرت است و پیامبر اکرم (ص) در ماه مبارک رمضان دعا و تاکید کرده‌اند در قرائت دعا و قرآن تلاش کرده تا در این ماه از دعا غفلت نشود.

خطیب جمعه نکا با تاکید بر و امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: اگر در جامعه همه همدیگر را به تقوا و کارهای خیر دعوت کنند، آن جامعه اصلاح می‌شود و گناه کم می‌شود.

وی با گرامیداشت شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در حزب جمهوری اسلامی که در سال ۶۰ به دست منافقین کوردل اتفاق افتاد اضافه کرد: شهید بهشتی و ۷۲ نفر از یارانش سیدالشهدای انقلاب اسلامی ما هستند که شهادت آنها توسط منافقان کوردل صورت گرفت که بیانگر دشمنی کفار و استکبار و منافقین با این انقلاب بود.

محمدی لایینی با گرامیداشت ۱۱ تیرماه سالگرد شهادت آیت‌الله صدوقی به دست منافقین و ۱۲ تیرماه سالگرد سقوط هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی به دست نیروهای آمریکایی در خلیج فارس که منجر به شهادت ۲۹۰ نفر از انسان‌های پاک شد؛ عامل همه‌ این جنایت‌ها را آمریکا دانست و گفت: آمریکا دشمن درجه یک ایران است و ملت ما هیچ دوستی با این کشور و دولتمردانش ندارد.

وی همچنین با تبریک به مناسبت  هفته‌ی قوه‌ قضائیه گفت:  قوه‌ی قضائیه از دستگاه‌‎های فعالی است که تلاش فراوان در احقاق حق دارد و لذا برای حق و حقیقت و اجرای عدالت باید پاک باشد تا جاهای دیگر کشور هم سالم می‌شود.

به گزارش فارس, امام جمعه نکا با سفارش به تقوای الهی گفت: تقوی الهی موجب سعادت و سلامت جامعه و دوری از گناه است و همه ما با رعایت تقوای  الهی باید از گناه مبرا شده و در جهت تقرب به درگاه الهی گام برداریم.

 

/انتهای خبر