با توجه به گردش مالی 250 میلیارد تومانی هلو و شلیل, و سهم مهم نکا در تولید میوه های سیاه ریشه, تحرک اقتصادی شرق مازندران در فصل برداشت قابل توجه خواهد بود

به گزارش شرق پرس فرمول توسعه اقتصادی مازندران آنقدرها که به نظر می آید پیچیده نیست. به اعتقاد کارشناسان, تکیه بر کشاورزی و گردشگری به شرط حمایت از این دو بخش مازندران را به سرمنزل مقصود خواهد رساند.

گرچه تولیدات کشاورزی مازندران هنوز با شرایط بهینه فاصله زیادی دارد و شاید کشاورز آنطور که باید درآمد از تولیدات ندارد. اما حرکت در مسیر تولیدات کیفی, پایین آوردن سطح منابع مصرفی در تولید, کاهش ضایعات, و در یک کلام بالا بردن راندمان از یک سو و توسعه زیرساخت ها برای صادرات محصولات از سوی دیگر موجب می شود, تا مازندران بعنوان قطب کشاورزی و اقتصادی جایگاه خود را پیدا کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا گفت : عملیات برداشت هلو و شلیل در ۵۵۰۰ هکتار از باغات سیاه‌ ریشه شهرستان نکا به روزهای پایانی خود نزدیک می شود.

طاهری امیری با اشاره به اینکه طی بررسی‌های به‌عمل آمده متوسط عملکرد هلو و شلیل این شهرستان درهر هکتار ۲۰ تن برآورد شده است، افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۱۰۰ هزارتن میوه از باغ‌های سیاه‌ریشه (هلو و شلیل) این شهرستان برداشت شود.

گردش مالی این بخش بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان بر آورد می شود.

به گزارش صداوسیما, نکا ۴۷ درصد هلو و ۷۲ درصد شلیل مازندران را تولید و در جایگاه نخست تولیدات میوه های درختان سیاه ریشه این استان قرار دارد.