رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا هدف از به نمایش گذاشتن این آثار را شناسایی الگوهای ارزشمند انقلابی درون هنرمندان و تشویق هنرمندان به سوی فرهنگ اصیل انقلابی و هنر اسلامی به جوامع برشمرد.

 

namayeshgah-tajasomi

نمایشگاه هنرهای تجسمی هنرمندان نکایی با عنوان قاب انقلاب (۵) و رسول مهربانی با نمایش ۱۲۰ اثر در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا گشایش یافت.

 

 

به گزارش شرق پرس, محمدعلی صفرپور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا در حاشیه آیین افتتاح نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان شهرستان در گفتگو با مهر از نمایش ۱۲۰ اثر برجسته توسط ۳۲ هنرمند و استاد برتر استان و شهرستان در زمینه ارائه و ترویج هنرهای تجسمی جهت تبیین انقلاب در نکا خبر داد.

 

 

وی افزود: این نمایشگاه به صورت پنجمین سال متوالی در قالب ارائه آثار مختلف نگارگری، گرافیک، رنگ روغن، نگارگری مس، عکس، خط نقاشی، خوشنویسی آبرنگ و صنایع دستی به مدت ده روز در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا به نمایش گذاشته شد.  

 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا هدف از به نمایش گذاشتن این آثار را  شناسایی الگوهای ارزشمند انقلابی درون هنرمندان و تشویق هنرمندان به سوی فرهنگ  اصیل انقلابی و هنر اسلامی به جوامع برشمرد.

 

 

صفرپور هنرمندان را جز اولین مسافران و گروه سوار بر قطار انقلاب دانست و متذکر شد: هنرمندان به عنوان اولین گروه سوار بر قطار انقلاب شدند و در راستای پیروزی انقلاب و اهداف بلند پایه آن با قلم و دستان هنرمند خود ایفای نقش کردند همچنین در طی دوران دفاع مقدس در جبهه ها به طور مستقیم و درپشت خط جبهه ها به صورت غیر مستقیم به مقابله با دشمنان پرداختند.

 

 

وی اضافه کرد: اگردستاوردهای انقلاب اسلامی در قالب هنر به جوامع مختلف  تزریق و به نمایش گذاشته شود قطعا  ماندگاری و تاثیرپذیری بیشتری نسبت به گذشته  به همراه خواهد داشت.

 

 

این مسئول فرهنگی در ادامه با اشاره به توهین و اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس نبی اکرم تصریح کرد: هنرمندان شهرستان نکا جهت احترام به پیامبر مهربانی ها و اعلام خشم و انزجار خود از نشریه فرانسوی آثار خود را با عنوان رسول گلها  و پیامبر مهربانی به نمایش گذاشتند تا ثابت کنند هنرمندان در تمامی برهه ها از مقدسات و اعتقادات خودشان دفاع می کنند.

 

 

صفرپور در پایان با اشاره به اجرای ۳۷ عنوان برنامه فرهنگی اداره و فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا افزود: نشست های بصیرتی، سبک زندگی، جنگ شادی، دایر نمودن نمایشگاه قاب انقلاب، دیدار با خانواده شهدای هنرمند، غبارروبی گلزار شهدا، اجرای زنده موسیقی محلی و سنتی، مراسم اختتامیه سوگواره عکس محرم با عنوان غروب خورشید، حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، برپایی جشن انقلاب و جنگ شادی را از جمله مهمترین عناوین برنامه های اجرایی در طول دهه مبارک فجر برشمرد.

 

 

رحیم قاسمی طوسی در ادامه آیین گشایش نمایشگاه قاب انقلاب (۵) اظهار داشت: هنر در طی برهه های اخیر به عنوان یکی از قدرتمند ترین ابزار جهت انتقال فرهنگ اصیل انقلابی بوده است که در ذات انسان وبه عنوان اصل انسانیت دارای تعهد و خلاقیت نهانی است که باید به تصویر کشیده شود.

 

 

وی افزود: زمانی  که هنر نام انقلاب را با خوب به یدک می کشد قطعا آثار گرانبهایی را از خود برجای می گذارد که نسل کنونی باید ازاین آثار انقلاب مطلع شوند.

 

 

فرماندار نکا با اشاره به حمایت دولت از هنرمندان گفت: خوشبختانه دولت کنونی توجه خاصی به هنر و رشته های هنری دارد لذا ما هم در این راستا از هنرمندان و آثار گرانبهای آنان حمایت می کنیم.

 

 

قاسمی طوسی گفت: خدا معرفتی که درانسان ها قرار داده این نیست که فقط بتوان با زبان و قلم در یک مقطع خاص و جایگاه خاص در یک مسیر خاص حرکت کنیم بلکه باید توسط هنرمان این مسیر را بپیمایم.

 

 

نماینده عالی دولت در نکا یکی از گفتمان های اثرگذار را  فرهنگ دانست و همچنین تصریح کرد: اگرچه با توجه به محدودیت برخی از امکانات فنی نسبت به برخی از کشورها و تکنولوژی دنیا عقب هستیم ولی همت وعلاقه ی هنرمندان سبب ماندگاری و اثربخشی هنرشان در جامعه شده است.

 

 

وی در پایان با تاکید به استفاده از ابزارهای مختلف فرهنگی، هنری جهت  تبیین آرمان های انقلاب متذکر شد: اگر هنر هنرمندان در جایگاه درست و صحیح خود استفاده شود قطعا مورد توجه مردم و جوامع قرار می گیرد.