جمعی از کارگران شرکت خوش نوش مازندران در حاشیه دیدار مردمی مسئولان شهرستان ساری در مصلی این شهر با بیان اینکه مدتهاست حقوق و مزایایمان کامل پرداخت نمی شود، خواهان انعکاس مشکلاتشان به مسئولان شدند. به گزارش شرق پرس, این کارگران که در دیدار چهره به چهره با مسئولان شهرستان ساری در گوشه […]

 

 

 جمعی از کارگران شرکت خوش نوش مازندران در حاشیه دیدار مردمی مسئولان شهرستان ساری در مصلی این شهر با بیان اینکه مدتهاست حقوق و مزایایمان کامل پرداخت نمی شود، خواهان انعکاس مشکلاتشان به مسئولان شدند.

به گزارش شرق پرس, این کارگران که در دیدار چهره به چهره با مسئولان شهرستان ساری در گوشه ای از مصلی شهر نشسته بودند و در انتظار آن بودند تا کسی به درد و رنجشان بها دهد و مشکل کار و بی پولی آنها را حل کند، در گفتگو با مهر، خواهان انعکاس مشکلات دیرینه شان شدند.

یکی از کارگران شرکت خوش نوش که سالهاست در این شرکت فعالیت می کند، گفت: از سال ۸۸ تاکنون حقوق کارگران، پول بیمه و بیکاری به صورت کامل پرداخت نشده، این درحالیست که تمام دستگاههای کارخانه به فروش رفته و وقتی می گوییم پول ما را بدهید، می گویند نداریم.

این کارگر ادامه داد: تاکنون برای پیگیری مشکلات، به اداره کار، فرمانداری واستانداری مراجعه کردیم ولی هیچ نتیجه ای حاصل نشد و همواره برای رفع مشکلات وعده می دهند.

وی عنوان کرد: هرکدام از ما هم اعتراض کنیم به دلایلی اخراج خواهیم شد و مابقی کارگران هم به خاطر سابقه طولانی کار در این شرکت سکوت می کنند، مبادا که نان آنها هم بریده شود.

این کارگر ساروی ادامه می دهند: اکنون که ماه رمضان است و همه بن خرید کالا دارند ما حتی نان شب را هم نداریم.

صرف هزینه های میلیونی برای افطار مسئولان

کارگر دیگری می گوید: مسئولین شرکت مرتبا به ما می گویند پول نداریم وحق و حقوق ما را پرداخت نمی کنند اما ۲۰ نفر از مسئولین را برای افطار دعوت و هزینه های میلیونی صرف می کنند.

اخراج ۱۳۰ کارگر در سالهای مختلف

یکی دیگر از کارگران شرکت خوش نیز می گوید: تاکنون ۸۵ دستگاه ماشین آلات سنگین شرکت را فروختند و از ۱۵۰ پرسنلی که در شرکت کار می کردند تنها ۱۸ نفر باقی مانده اند و هر یک بجای پنج نفر کار می کنند.

یکی دیگر از کارگران کارخانه، با بیان اینکه مدیران شرکت حتی کفش کار به ما نمی دهند افزود: ما با کفش خودمان و یا با دمپایی کار می کنیم.

کارگر جوان دیگری می گوید: ما نان شب نداریم و در جیب هر کدام ما ۵۰ هزار تومان پول نیست و وقتی هم حرف می زنیم می گویند احساسی برخورد نکنیم.

وی افزود: ما که نان شب نداریم به بچه های خودمان بدهیم چگونه احساسی برخورد کنیم.

این کارگران در پاسخ اینکه آیا به اداره کار مراجعه کرده اید و مشکل را با آنها در میان گذاشته اید می گویند :اداره کار که مراجعه می کنیم، کسانی را که برای طرح شکایت مراجعه کرده اند را  شناسایی و آنها را  اخراج می کنند.

یکی دیگر از کارگران شرکت خوش نوش گفت: شرکت خوش نوش گاز co2 را تولید می کرده که این گاز را به قیمت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به علاوه تمام ماشینها و ابزار آلات سنگین، الکترو موتورها ،کابلها و حتی منبع گازوئیل که از ۴۰ سال پیش در زمین بوده را فروخته و مدیران شرکت به ماقول دادند که بدهی ما پرداخت  می شود در حالی که تمام اینها فروخته شد و بدهی ها و حقوق ما نیز پرداخت نشد.

کارگر دیگری می گوید: از سال ۸۸ تاکنون سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان طلب دارم و حقوق نگرفتن و شرمنده شدن جلوی زن و فرزندان بسیار سنگین است.

کارگر دیگر با نشان دادن دفترچه بیمه فرزندش گفت: شرکت ما به بیمه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بدهکار است در حالی که  از حقوق ماهانه ما حق بیمه کسر می شود و بخاطر بدهی شرکت به بیمه، بیمه نیز دفترچه های ما را تمدید نمی کند واز دفترچه های بیمه هم نمی توانیم استفاده کنیم.

کارگری که ۱۰ میلیون تومان از شرکت طلب دارد می گوید ما فقط طلب خودمان و حقوق عقب افتاده را  می خواهیم و تقاضای دیگری نداریم.

اشتغال و مساعدت مالی بیشترین درخواستهاست/ پیگیری مشکلات خوش نوشی ها

فرماندار ساری نیز در حاشیه دیدار مردمی مسئولان، اشتغال و مساعدت مالی را بیشترین درخواست های مردمی در شهرستان بیان کرد.

جواد واحدی افزود: در این دیدار چهره به چهره مردم درخواستهای خود را به صورت مکتوب به مسئولان ارائه دادند و دستورات لازم را نیز دریافت کردند و بیشترین مراجعات امروز به مسئولان در زمینه اشتغال، بیکاری و مساعدت مالی بوده است.

وی درباره مشکل کارگران خوش نیز گفت: مشکلات این کارگران با پیگیری مسئولان و دستگاههای مرتبط بررسی می شود تا مطالبات آنان برطرف شود و فرمانداری در این راستا، تلاش های خود را انجام می دهد.

فرماندار ساری افزود: با توجه به سیاستهای دولت تدبیر و امید در جهت کاهش مشکلات مردم که در دستور کار رئیس جمهور بوده است مقرر شد جلسات ملاقات عمومی را در شهرستان و بخشها داشته باشیم.

وی اظهار داشت: این برنامه توسط فرمانداری طراحی شده تا زمان را برای حضور بیشتر مردم فراهم کنیم و از نزدیک با مسئولان تعامل داشته باشند.

به گزارش مهر, واحدی تصریح کرد:ملاقات عمومی بخشها از هفته ها پیش طراحی شده و بعد ملاقات عمومی شهرستانی صورت می گیرد که با هماهنگی که صورت گرفته و با حضور نمایندگان، تعاملات بین مردم و مجلس هم صورت بگیرد.

 

/انتهای خبر