استاندار مازندران در همایش زنان فرهیخته مرکز و شرق مازندران گفت: حضور زنان در جامعه را فرصتی برای بهره مندی مناسب از توانمنتدی های این قشر دانست و تاکید کرد : باید امور مربوط به بانوان به بانوان واگذار شود تا منشاء خیر برای این قشر باشد.

 

نخستین همایش بانوان فرهیخته مرکز و شرق مازندران در بهشهر برگزار شد

به همت امور بانوان استانداری مازندران و به میزبانی فرمانداری بهشهر، اولین همایش بانوان فرهیختگان شرق و مرکز مازندران در بهشهر برگزار شد.

 

 

 

به گزارش شرق پرس،  ربیع فلاح  استاندار مازندران روز چهارشنبه در نخستین همایش بانوان فرهیخته شرق و مرکز مازندران در بهشهر افزود : در مازندران تلاش شده تا زمینه حضور بانوان در عرصه های مختلف مدیریتی با برنامه ریزی مناسب فراهم شود.

 

وی اظهار داشت: بانوان ما با الگوبرداری از فاطمه زهرا(س) و زندگی فاطمی و علوی با حفظ عفت بدرستی در جامعه وارد شده اند و ظرفیت های مناسبی برای توسعه هستند.

 

فلاح حضور زنان در جامعه را فرصتی برای بهره مندی مناسب از توانمنتدی های این قشر دانست و تاکید کرد : باید امور مربوط به بانوان به بانوان واگذار شود تا منشاء خیر برای این قشر باشد.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه زنان آگاه فرزندان آگاه تربیت می کنند ، یادآور شد : آگاهی زیربنای توسعه است و استفاده از اندیشه ها و توانمندی های بانوان در عرصه های مختلف می تواند در راه توسعه و پیشرفت کمک کار ما باشد و لذا باید از توانمندی های بانوان در مسیر توسعه بهره ببریم.

 

وی افزود : اکنون ۵۵ درصد از دانشجویان دانشگاه ها را بانوان تشکیل می دهند که باید زمینه حضورشان در اجتماع بدرستی فراهم شود تا از ظرفیت های بالفعل و بالقوه در این راستا استفاده بهینه برای توسعه کشور صورت گیرد.

 

 مدیر کل امور بانوان استانداری مازندران در این همایش گفت : بانوان ما دارای شایستگی های فراوانی هستند که باید این ظرفیت ها بدرستی شناسایی و معرفی شود.

 

مریم جمشیدی  افزود : با برگزاری چنین همایش هایی برآنیم تا با شناخت ظرفیت های مختلف بانوان در عرصه های مختلف در جهت توانمندسازی، الگوسازی و انتقال داشته های بانوان در سطح جامعه تلاش بیشتری انجام دهیم.

 

وی با تاکید بر توجه به آموزش در سطح مختلف در میان بانوان ، ادامه داد : در این رابطه برنامه ریزی مناسبی انجام شده و آموزش در زمینه های مختلف در دستور کار است که برگزاری چنین همایش هایی و همچنین برگزاری دوره های آموزشی زوج های خوشبخت، جشنواره های روستایی و بومی و محلی و افزایش سلامت زنان جامعه از جمله این موارد است.

 

جمشیدی بیان داشت: بانوان جامعه ما بهترین کلید داران توسعه فرهنگ اسلامی و ایرانی هستند که باید در جهت توسعه فرهنگ از توانمندی های آنان در عرصه های مختلف استفاده کنیم و امیدواریم با برگزاری دوره های آموزشی به این مهم برسیم.

 

 

فرماندار بهشهر نیز با اشاره به نقش انقلاب در توانمندسازی بانوان در عرصه های مختلف گفت: بانوان جامعه ما در عرصه های مختلف بدرستی وارد شده اند و برگزاری چنین همایشی می تواند در جهت انتقالب این ارزش ها مثمر ثمر باشد.

 

محمد تقی نورزاد  افزود : بیان ثمرات انقلاب و دستاوردهای آن و بیان از خودگذشتگی های بانوان و انتقال این مفاهیم به نسل آینده می تواند نقش مهمی در افزایش بصیرت و آگاهی جوانان داشته باشد که همه ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

 

وی گفت: براساس هماهنگی‌های انجام شده توسط امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، شهرستان بهشهر میزبان همایش بانوان نخبه استان از آمل تا گلوگاه است که امیدواریم در این همایش همه مدعوین با ظرفیت های مختلف این شهرستان و توانمندی های بانوان آشنا شوند.

 

 فرماندار بهشهر با اشاره به حضور حدود یک‌هزار مهمان بانوی استانی و شهرستانی در همایش بزرگ بانوان فرهیخته مازندران در بهشهر ادامه داد: برگزاری این همایش فرصتی مناسب برای انتقال تجربیات و شناساندن ظرفیت های مختلف و دستاوردهای بانوان شهرستان به دیگر شهرستان ها است که امیدواریم برگزاری چنین همایش هایی استمرار یابد.

 

 

در این همایش از حدود ۲۰ بانوی فرهیخته شرق و مرکز مازندران از شهرستان گلوگاه تا آمل با اهدای لوحی تجلیل شد/ایرنا