همزمان با این مراسم، اولین نشاء مکانیزه برنج در سایر شهرستان های استان از جمله بهشهر، ساری، بابل، آمل و ... نیز در دل خاک قرار داده می شود.

 

دستگاه نشا کار برنج

 

 

سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از برگزاری مراسم نخستین نشاء مکانیزه برنج کشور با حضور استاندار در میاندرود خبر داد.

 

به گزارش شرق پرس، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران،خلیلی با اعلام خبر فوق اظهار داشت: مراسم اولین نشاء مکانیزه برنج استان و کشور در روز شنبه ۲۳ فروردین ماه سال جاری با حضور استاندار و دیگر مهمانان کشوری و استانی در شهرستان میاندرود برگزار خواهد شد.

 

وی گفت: همزمان با این مراسم، اولین نشاء مکانیزه برنج در سایر شهرستان های استان از جمله بهشهر، ساری، بابل، آمل و … نیز در دل خاک قرار داده می شود.

 

 

خلیلی افزود: کلیه امور زراعت برنج (از کاشت تا برداشت) در این منطقه توسط بانک نشاء انجام می گیرد و کلیه امور به صورت مکانیزه و دستگاهی انجام خواهد شد.

 


 

سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی مازندران رقم مورد نشاء را برنج پرمحصول شیرودی و در سطح ۳ هکتار عنوان و اظهار داشت: این بانک نشاء در تیپ صد هکتاری بوده که از محل کمک های فنی اعتباری با اعتبار سه هزار و دویست میلیون ریال به بهره برداری رسیده است.

وی تجهیزات این بانک نشاء را کامل و شامل خاک خردکن، سیدر مجهز به جعبه جمع کن و خاکریز، ژرمیناتور (حوضچه جوانه زنی)، تاریک خانه، گل خانه، خزانه، نشاکار ۴ و ۶ ردیفه، کمباین مخصوص برداشت برنج، پادلر، تراکتور و … برشمرد.

 

مراسم اولین نشاء مکانیزه برنج کشور ساعت ۸:۳۰ در بانک نشاء آقای شکری واقع در شهرستان میاندرود، انتهای جاده فرودگاه، جنب فرودگاه برگزار خواهد شد.

 

/انتهای خبر