منابع نزدیک به مخالفان دولت سوریه می گویند یک زن کرد مدافع کوبانی، با منفجر کردن خود در میان تروریست های داعش، تلفاتی را به آنها وارد کرده است.

 

 

 

این، نخستین مورد گزارش شده از انجام چنین عملیاتی از سوی یک زن کرد علیه داعشی است که خود، سابقه انجام عملیات انتحاری را دارند.

 

 

شرق پرس: منابع نزدیک به مخالفان دولت سوریه می گویند یک زن کرد مدافع کوبانی، با منفجر کردن خود در میان تروریست های داعش، تلفاتی را به آنها وارد کرده است.

 

 

به نوشته سایت بی بی سی، خبرگزاری ها به نقل از سازمان نظارت بر حقوق بشر در سوریه گزارش کرده اند که این مدافع کرد، عملیات انتحاری خود را در نزدیکی یک محل استقرار نیروهای دولت اسلامی [تروریست های داعش] در شرق کوبانی انجام داده است.

 

 

این سازمان می‌گوید که حمله انتحاری، به ایجاد تلفات جانی در میان نیروهای داعش منجر شده، هرچند میزان دقیق تلفات معلوم نیست.

 

 

این، نخستین مورد گزارش شده از انجام چنین عملیاتی از سوی یک زن کرد علیه پیکارجویان [تروریست های] داعش است که خود، سابقه انجام عملیات انتحاری را دارند.

 

 

در اطراف شهر کردنشین کوبانی در سوریه که در محاصره پیکارجویان گروه دولت اسلامی [داعش] است، نبردهای شدیدی جریان دارد و نیروهای کرد سعی در خنثی کردن حملات این گروه دارند.

 

 

خبرنگاران بی‌بی‌سی که در منطقه حضور دارند می‌گویند که امروز صدای انفجار و رگبار گلوله بی وقفه به گوش می‌رسد و بر فراز منطقه شرقی شهر ستونی از دود دیده می‌شود.

 

 

به گفته این خبرنگاران، درگیری‌های امروز شدیدترین درگیری در هفته جاری بوده است.

 

 

شبه‌نظامیان داعش از سه هفته پیش کوبانی در نزدیکی مرز ترکیه را به محاصره در آورده اند و شهر را با تانک و توپخانه زیر آتش گرفته‌اند.

 

 

اعضای مسلح داعش در روزهای اخیر حملات خود را برای اشغال این شهر شدت بخشیده‌ اند.

 

 

آنها شنبه موفق شدند تپه‌ای مشرف به شهر را به کنترل خود درآورند.

 

 

دیروز گفته شد پیکارجویان داعش وارد شهر شده‌اند، اما این موضوع را منابع موثق تایید نکردند.

 

 

به گفته یک مقام محلی کرد سوریه، پیکارجویان داعش به یک کیلومتری شهر رسیده‌اند و حملات هوایی آمریکا برای محافظت از شهر کافی نیست./جام نیوز