ماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با نوشتن نامه‌ای سرگشاده خطاب به دکتر حسن روحانی نسبت به روند انتخاب مدیران در این استان واکنش نشان داد

 

 

شرق پرس: بنابر گزارش دفتر ارتباط مردمی محمد دامادی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با نوشتن نامه‌ای سرگشاده خطاب به دکتر حسن روحانی نسبت به روند انتخاب مدیران در این استان واکنش نشان داده و خواهان استفاده از مدیران ساروی در پست‌های حساس استان شده است.

 

 

دامادی در این نامه از تداوم خانه‌نشینی برخی چهره‌های شناخته شده استان گلایه کرده است.

 

 

متن کامل نامه این نماینده مجلس به شرح زیر است:

 

 

محضر مبارک ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر حسن روحانی

 

 

با سلام

در آستانه دویستمین روز از آغاز به کار دولت، تغییرات متعددی را در سراسر کشور جهت سامان بخشیدن به اوضاع نامناسب  مدیریتی که در نهایت نیاز به حماسه سیاسی را رقم زد  شاهد هستیم.

 

 

جنابعالی نیک می‌دانید که یکی از بزرگ‌ترین آفات کشور در طی چند سال گذشته کنار گذاشتن  و خانه‌نشین کردن نیروهای متخصص و امتحان پس داده‌ای بود که کارنامه و سوابق درخشانی در مدیریت اجرایی کشور داشته و علاوه بر آن به حسن سابقه نیز مشهوراند.

 

 

از سویی دیگر حضرتعالی در ملاقاتی که با مجمع نمایندگان استان به تاریخ ۱۱ آذر ۹۲ داشتید با اشاره به ۱۹ خرداد سال جاری و آن حضور کم‌نظیر و شاید  بی‌سابقه مردم در مسجد جامع این شهر، مرکز مازندران و مسجد تاریخی‌اش را پله اوج گرفتن خود در جریان مبارزات انتخاباتی قلمداد کردید.

 

 

این دو اشاره را برای آن آورده‌ام که بگویم:

 

 

جناب آقای رئیس جمهور

اکنون و پس از خلق حماسه ۲۴ خرداد چشم انتظاری  و امید شهروندان ساروی برای ورود فرزندان این شهر به حیطه مدیریت استان طولانی شده و با روندی که اکنون شاهدش هستیم ظاهرا جایی برای ساروی‌ها در فضای تقسیم پست‌های کلیدی وجود نداشته و فرجام آن نگاه‌های منتظر به در، نا امیدی است.

 

 

جناب آقای دکتر

 

 

شخصا از نخستین کسانی بوده‌ام که پس از پیروزی حضرتعالی در انتخابات، حسن سلیقه مردم را به شما تبریک گفته و همواره بر اساس احساس وظیفه که همراهی با مردم را بر خود واجب می‌دانم در کنار دولت شما ایستاده‌ام و تا آنجا که حافظه‌ام یاری می‌کند از دولت و وزرای آن در مجلس دفاع کرده‌ام.

 

 

این حمایت نه برای سهم خواهی احتمالی در آینده که تنها به احترام همان مردم و همراهی با جریانی بوده که برای رسیدن به اعتدال، «تدبیر و امید » را شعار خود ساخته بود.

 

 

اکنون اما زمان طرح این پرسش فرار رسیده است که آیا رسیدن به اعتدال و نسخه  تدبیر یافته دولت حضرتعالی برای مازندران، حذف ساروی‌ها از مدیریت این استان است؟

 

 

نکند دوستان و منابع آماریتان در مازندران بر این باورند که عامل عقب‌ماندگی و درجا زدن این استان، مدیران ساروی بوده‌اند که این چنین کمر به خانه نشینی آنها بسته و حتی از مطرح شدن نام آنها به عنوان گزینه مدیریت در مازندران  پرهیز می‌کنند؟

 

 

جناب آقای رئیس جمهور

 

اگر به سوابق بنده مراجعه کنید می‌بینید که از دعوای قدیمی‌های استان که نزاع و اختلاف بین شهرهای مازندران  را دامن می‌زنند گلایه داشته و همواره سعی کرده‌ام تا مازندران را یکپارچه ببینم.

 

 

اما دولت جنابعالی با انتخاب مدیران، آن هم  صرفا از دو شهر خاص، ظاهرا قصد زنده نگه داشتن آتش اختلافات را دارند.

 

 

می‌دانم که انتخاب مدیران، حق حضرتعالی ست اما بنده می‌خواهم بپرسم و این پرسش، پرسش شهروندان شهری است که آنگونه مشتاق دیدارتان بودند که برای حضور در مسجد محل حضورتان  ساعت‌ها در انتظار ماندند. شهر را که یادتان هست؟ همان شهری  را می‌گویم که سیل ازدحام جمعیت اجازه پیاده شدن از اتوبوس را به حضرتعالی نمی‌داد. همان روزی را می‌گویم که در صحن آن مسجد تاریخی خطاب به حاضران گفتید:«من هرگز ساری را فراموش نمی‌کنم» .

 

 

اکنون مردم آن شهر از شما می‌پرسند که آیا این بود پاداش آن همه اشتیاق شهرندان ساروی؟

 

 

به راستی آیا معجزه کلید حضرتعالی در مازندران این بوده و هست که چهره‌هایی مانند احمد حسین‌زادگان، اسفندیار عشوری، علی اسدی و … که اتفاقا از بزرگان ستاد شما در این استان بوده‌اند در اوج پختگی دوران مدیریتی‌شان کمافی‌السابق خانه نشین شوند؟ فرزندان این شهر چوب کدام گناه نکرده را می‌خورند که این چنین مستوجب آتش شده اند؟ ای عجب از تدبیری که حتی آنها را برای پست‌های درجه دو و درجه سه هم در نظر نمی گیرند.

 

 

تعجب می‌کنم از بازگشت بسیاری از مدیران هشت سال گذشته بر مسند کار که حتی در ایام انتخابات زیر علم دیگران سینه می‌زدند اما امروز مورد  وثوق اعتدالیون شده‌اند.

 

 

نکند معنای اعتدال، رویش دوباره«عدالت ورزان» و «مهرپروران» و منادیان «زنده باد بهار» باشد؟

 

 

جناب آقای رئیس جمهور

 

 

به رغم انتقادات فراوان، تغییرات را حق مسلم حضرتعالی  و دولت محترم می‌دانم اما آنچه مرا وادار به نوشتن این نامه کرده این است که بعید می‌دانم در مراکز دیگر استان‌های کشور مانند آنچه بر سر ساروی‌ها آمده، مدیرانشان این چنین نواخته شده و فرو کوفته شده باشند.

 

 

با تشکر محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندرود

فارس