همزمان با زمزمه هایی برای ایجاد تغییرات در فرمانداران مازندران، شاهد مقاومت از سوی برخی افراد و گروهها در جهت ایجاد فشار به مسئولان هستیم

شرق پرس – محمد مبرا :  شنیده های غیررسمی حاکی از آنست که با مستقر شدن دکتر حسن نژاد بر کرسی معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران و ارزیابی فضای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی شهرستان های مختلف، مدیران ارشد را به این باور رسانیده که در برخی نقاط استان، نیازمند دمیده شدن روح تازه در مدیریت شهرستان ها هستند.

برخی انتقادات و گلایه های کارشناسان و چهره های تاثیرگذار منطقه ای از عدم توسعه مناسب در برخی مناطق و واقعیت های موجود، نشان می دهد تحمل وضعیت فعلی به نفع هیچکس حتی آن مدیری که تحرک، پویایی و خلاقیت لازم را ندارد نخواهد بود.

اما با وجود دلایل مبرهن، شنیده می شود همزمان با زمزمه هایی برای ایجاد تغییرات، شاهد مقاومت از سوی برخی افراد و گروهها و حتی نمایندگان مجلس برای ایجاد فشار به مسئولان در جهت جلوگیری از تحولات مدیریتی دیده می شود. البته که باید پرسید وقتی فرمانداران مورد اشاره زمان مناسبی را برای پیشبرد برنامه ها و ایجاد تحول در شهرستان های تحت امر خود داشته اند، اما با گذشت روزها، ماهها و حتی سالها ، دستاوردهای قابل قبولی ارائه ندادند، تلاش برای ابقای این فرمانداران چه معنایی دارد؟

از سویی شنیده می شود استدلال فلان فرماندار و مدیر از عدم توفیق در زمان مدیریت، مشکلات اقتصادی، عدم تزریق مناسب بودجه، مشکلات ناشی از تحریم ها، فضای حساس سیاسی حاکم بر شهرستان ها، همراهی نکردن همه ارگان ها و نهادها در اجرای برنامه ها و … است!. حال این سئوال مهم و قابل تامل پیش می آید که اگر جمیع مشکلات فوق وجود نداشت هنر مدیریت آقایان چه بود؟

آیا زمانی که همه چیز خوب باشد و اصولاً چالشی برای مدیریت وجود نداشته باشد فرقی می کند که چه کسی بر کُرسی فرمانداری یک شهرستان بنشیند؟

اما در طیف مقابل، هستند نمایندگان مجلسی که واکنش معقول و مدبرانه ای درخصوص لزوم تغییرات در مدیریت شهرستان ها داشته اند و با درک درست از شرایط موجود، در مقام همراهی برای انتخاب گزینه قوی برآمدند تا با تزریق تفکرات نو در عرصه مدیریت بتوان بر مشکلات و آلام مردم فائق آمد و راه را برای توسعه همه شهرستان های استان مستعد مازندران گشود.

اگرچه تیم جوان و انرژیک مدیریتی در استانداری مازندران، علیرغم اینکه علاقه ای برای ورود به حاشیه سازی ها را ندارد و تحول مثبت در سایه آرامش را برای استان می پسندد، اما اثبات کرده  زیر بلیت اهرم های فشار غیر معقول نخواهد رفت و اگر به جمع بندی منطقی برای تغییرات برسد، حتماً آنرا اعمال خواهد کرد.