حجت الاسلام زارعی در واکنش به خبری مبنی بر رد و تأیید صلاحیت‌ها و اتهام مهندسی از پیش تعیین شده انتخابات شورای شهر ساری, ضمن تکذیب چنین ادعایی, خواستار مجازات قانونی متخلفان شد...

مهندسی انتخابات ساری از طریق رد صلاحیت ها, کذب محض است

 

به گزارش شرق پرس( شرق مازندران) حجت‌الاسلام ابوذر زارعی در گفت‌وگو با فارس در واکنش به اخباری مبنی بر مهندسی شدن انتخابات شورای شهر ساری و روند تأیید صلاحیت‌ها، اظهار کرد: انتساب مهندسی انتخابات ساری از طریق رد صلاحیت کاندیداها در هیأت نظارت کذب محض، تشویش افکار عمومی و مجرمانه است.

 

وی تأکید کرد: هیج ارزش و معیاری بالاتر از قانون در انتخابات نمی‌شناسیم و هوچی‌گری در اراده قانونی این مجموعه بی‌اثر است.

 

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستاهای ساری در واکنش به خبری مبنی بر رد و تأیید صلاحیت‌ها و اتهام مهندسی از پیش تعیین شده انتخابات، گفت: پس از انتشار اتهامات علیه هیأت نظارت بر شهرستان ساری، شخصاً اخبار گفته شده را بررسی کردم و ضمن اظهار شگفتی از این اتهامات بی‌اساس و جعلی علیه نهاد ناظر انتخابات که هنوز کار خود را آغاز نکرده و برای جلوگیری از برهم زنندگان نظم انتخابات مرکز استان، در اسرع وقت، هیأت با طرح شکوائیه‌ای خواستار مجازات قانونی متخلفان احتمالی آن خواهد شد.

 

زارعی بیان کرد: طبق میثاقی که با مردم برای حفظ امانت نظارت بر انتخابات بسته‌ایم تلاش خواهیم کرد تمامی روندهای انتخابات را از ثبت‌نام تا شمارش آرا مطابق با قانون رصد و نظارت کنیم و جوسازی‌های سازمان یافته و هدفمند نه ما را احساسی می‌کند تا زیاده از حد قانونی رفتار کنیم و نه باعث تنازل ما از مقدار اجرای قانون می‌شود.