منتجب‌نیا گفت : بسیاری از رد صلاحیت شدگان را می‌شناسیم که جزء متدین‌ ترین افراد هستند که به دلیل عدم التزام به اسلام، جمهوری اسلامی و ولایت فقیه یا رد صلاحیت شده اند

شرق پرس : حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا با اشاره به اینکه از اوایل سال اعلام کردیم که حزب جمهوریت در انتخابات حضور و مشارکت فعالی خواهد داشت، اظهار کرد: ما نسبت به افراد و گروه‌هایی که نسبت به حضور و مشارکت در انتخابات تردید و تشکیک داشتند، انتقاد داشتیم و آماده بوده و هستیم که در انتخابات شرکت کنیم، ولی لازمه شرکت در انتخابات چه برای اصولگرایان و چه برای اصلاح طلبان این است که فضای بازی مهیا شود و اگر انتخابات در فضایی مسدود و بسته برگزار شود، افتخار آمیز نیست.

 

منتجب‌نیا با بیان اینکه بسیاری از رد صلاحیت شدگان را می‌شناسیم که جزء متدین‌ترین و متشرع‌ترین افراد هستند که به دلیل عدم التزام به اسلام، جمهوری اسلامی و ولایت فقیه یا رد صلاحیت شده اند یا صلاحیت آن‌ها توسط هیات نظارت احراز نشده است، افزود: سخنگوی شورای نگهبان در مصاحبه‌ای گفت که عدم التزام به معنای نماز نخواندن و روزه نگرفتن افراد نیست و از طرق دیگر می‌توان عدم التزام به اسلام و … را متوجه شد.

 

وی در پایان گفت: مقام معظم رهبری بار‌ها فرمودند؛ برای من اصولگرا و اصلاح طلب یکسان هستند. خدمت رهبری شهادت می‌دهم، اکثریت رد صلاحیت شدگان این دوره، جز طرفداران پر و پا قرص نظام هستند؛ لذا از ایشان تقاضا دارم به شورای نگهبان دستور دهند این افراد را تایید کرده و به عرصه انتخابات وارد کنند. معتقدم در خصوص بررسی صلاحیت‌ها حق کشی شده است.