برخی نمایندگان مجلس مازندران در واکنش به اظهارات رئیس جمهور در سمنان درباره طرح جنجالی انتقال آب خزر هشدار دادند این طرح تهدید کننده محیط زیست مازندران است

به گزارش شرق پرس, پس از اینکه با اعتراضات مردم و نمایندگان مازندرانی در مجلس, حاشیه های طرح جنجالی انتقال آب دریای خزر فروکش کرده بود, اما صبح امروز باردیگر حسین روحانی رئیس جمهور در سفر استانی خود به سمنان, در سخنانی در جمع مردم این استان از برنامه ریزی دولت برای انتقال آب دریای خزر خبر داد که با واکنش های شدید مردم  مازندران و برخی نمایندگان مجلس این استان همراه بود.

در همین ارتباط حسین نیازآذری، نماینده بابل در واکنش به اظهارات امروز روحانی در سمنان مبنی بر انتقال آب خزر گفت: سخان امروز رییس جمهوری را در سمنان شنیدم و نشست فوق العاده مجمع نمایندگان مازندران در این زمینه تشکیل خواهد شد.

محمد دامادی نماینده ساری و میاندورود نیز در واکنش به این اظهارات رئیس جمهور اعلام کرد؛ درباره انتقال آب دریای خزر به نقاط دیگر کوتاه نمی آییم و در مجلس نطقی در این زمینه خواهیم داشت.

 

از سویی دیگر علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری و میاندورود و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش شدیدتری نسبت به این اظهارات رئیس جمهور , در صفحه شخصی خود نوشت؛

آقای رئیس جمهور دوران مصوبه های فله ای و بدون کارشناسی در سفرهای استانی گذشته است.

انتقال آب دریای مازندران به استان سمنان خیانتی آشکار به محیط زیست مازندران است و عواقبی جبران ناپذیر را خواهد داشت.

اجازه اینکار را نمی دهیم و از حقوق مردم مازندران دفاع خواهیم کرد.

اما علی محمد شاعری، نماینده شرق مازندران در واکنش به طرح مجدد موضوع انتقال آب دریای خزر به سمنان توسط روحانی گفت: سخنان رییس جمهور درخصوص انتقال آب دریای خزر، غیرکارشناسی و ضد محیط زیست است.

وی افزود اجازه نمی دهم پروژه های غیرکارشناسی در منطقه اجرا شود و خزر را به ارومیه دیگری تبدیل نکنید.

شاعری در پایان گفت: انتقال آب خزر یک پروژه خیالی است.

 

لازم به ذکر است بسیاری از اساتید دانشگاه و کارشناسان محیط زیست در سراسر کشور و حتی جهان, انتقال آب دریای خزر به نقاط دیگر را غیرکارشناسی و تهدید کننده محیط دانستند و بارها نسبت به این موضوع هشدار داده اند.