معاون امور عمرانی استاندار مازندران خواستار بازنگری در سرعت گیرهای سطح راههای استان شد و گفت: تیمی مشکل از کارشناسان بخش های مختلف برای بازنگری در سرعت کاه ها تشکیل شود.   به گزارش شرق پرس, علی نبیان صبح دوشنبه در جلسه کمیته ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی، یادآور شد: نصب دست […]

 

معاون امور عمرانی استاندار مازندران خواستار بازنگری در سرعت گیرهای سطح راههای استان شد و گفت: تیمی مشکل از کارشناسان بخش های مختلف برای بازنگری در سرعت کاه ها تشکیل شود.

 

به گزارش شرق پرس, علی نبیان صبح دوشنبه در جلسه کمیته ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی، یادآور شد: نصب دست انداز و برآمدگی با ضخامت بالای یک اینچ یا ۲.۵ سانتی متر بر روی سواره روها مغایر با کنوانسیون بین المللی عبور و مرور است.

وی مشارکت کارشناسانه و اتخذ راهکارهای مناسب را برای کاهش تصادفات ضروری دانست و گفت: علاوه بر استاندارد سازی راهها باید به استانداردسازی خودروها نیز توجه اساسی شود.

نبیان با بیان اینکه تامین ایمنی در راههای استان نیازمند تعامل و همدلی دستگاههای اجرایی است، بیان داشت: پیاده کردن روش‌های صحیح و مناسب مدیریتی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات از طریق رسانه‌ها از برنامه‌های مهم برای کاهش سوانح رانندگی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران نیز در این نشست با اعلام آمادگی راهداران برای ایمن‌سازی محورهای استان در ایام تابستان خاطرنشان کرد: این اداره کل با شروع فصل تابستان عملیات راهداری و ایمن‌سازی محورهای خود را با شتاب و تسریع در عملیات اجرایی در دست اجرا داشته است.

اسد عنوان کرد: این عملیات شامل اجرای روکش آسفالت، خط‌کشی، نصب جداکننده‌ ها و هم چنین نصب انواع تابلوهای هشداردهنده، انتظامی و اطلاعاتی در سطح کلیه محورهای اصلی، فرعی و روستایی است.

به گزارش مهر, وی با تاکید بر اجرایی شدن مصوبات این کمیته اظهار داشت: با توجه به آمار موجود و اوضاع نگران‌ کننده درباره سوانح رانندگی و تبعات مختلف اجتماعی و اقتصادی این موضوع در جامعه انتظار می‌رود همه مسئولان در این امر یاری‌ رسان اداره کل راه و شهرسازی باشند.

 

/انتهای خبر