محمدباقر نوبخت صبح امروز در مراسم راهپیمایی 22 بهمن مردم مازندران در سخنانی افزود: انقلاب اسلامی بر خلاف اراده شرق و غرب، یعنی آمریکا و شوری متولد شد.خرسندم که در سی و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان فرزند کوچک مکتب بزرگ شمال در جمع پرشور، حماسی و اعتقادی مردم این استان حضور داریم.

معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به اینکه تداوم راه انقلاب بر خلاف اراده دشمنان انجام می‌شود، گفت: ایران بدون نقت هم برنامه‌ای برای پویایی دارد.

 

 

به گزارش شرق پرس، محمدباقر نوبخت صبح امروز در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن مردم مازندران در سخنانی افزود: انقلاب اسلامی بر خلاف اراده شرق و غرب، یعنی آمریکا و شوری متولد شد.خرسندم  که در سی و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان فرزند کوچک مکتب بزرگ شمال در جمع پرشور، حماسی و اعتقادی مردم این استان حضور داریم.


 

وی با بیان اینکه نمی‌خواستند انقلاب اسلامی به پیروزی برسد، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در پنج مرحله ما را تحت فشار گذاشتند اما مردم مقاومت کردند.

نوبخت با بیان اینکه بدون تردید به عنوان عضو هیئت وزیران در نخستین جلسه تشکیل مشاهداتم را از این همه شور، آگاهی، مقاومت و نکته‌سنجی مردم به خدمتگزاران شما در دولت تدبیر و امید منعکس خواهم کرد، ادامه داد: این حضور بعد از ۳۵ سال نه تنها نمادی از مقاومت بلکه پیامی برای ایستادگی است.

نوبخت با اشاره به اینکه امروز بعد از ۳۵ سال تکلیف و وظیفه بزرگی نسبت به امام و شهدای که در جمع ما نیستند داریم، گفت: انقلاب اسلامی یک تحول اجتماعی کاملا متفاوت از تحولات سیاسی و دگرگونی‌های اجتماعی در تاریخ معاصر است.

این مسئول با بیان اینکه انقلاب اسلامی را نمی‌توان با انقلابی که در همسایه شمالی یعنی روسیه و بازخورد تحولات سیاسی سال‌های اخیر در منطقه مقایسه کرد، ادامه داد: پیدایش و استمرار انقلاب اسلامی حرکتی کاملا متفاوت با دگرگونی‌های اجتماعی بود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در دهه ۱۹۷۰ در شرایطی متحول شد که دنیا از دو جنگ جهانی بزرگ اول و دوم عبور کرد و دوران جنگ سرد را سپری می‌کرد، تصریح کرد: تمامی تحولات منطقه در نیمه دوم قرن بیستم از سوی آمریکا و شوروی حمایت می‌شود.

معاون رئیس جمهور خاطر نشان کرد: هر تحولی در آن زمان دست پنهان آمریکا و شوروی را در خود داشت اما انقلاب اسلامی یک استثنا در جریان این امر بود.


 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با شعار نه شرقی و غربی، انقلابی بود که از سوی شوروی حمایت نمی‌شد، ادامه داد: این انقلاب برخواسته از توده‌های مردم و به رهبری روحانیت مرجع حضرت امام خمینی (ره) بود.

نوبخت با اشاره به اینکه بدون تردید در ۳۵ سال گذشته این انقلاب به خواست مردم و رهبری سنجیده استمرار یافت، ابراز داشت: اما این پیروزی آغازی بر یک دوران پر مشقت بود.

نوبخت با بیان اینکه آمریکا و شوروی می‌خواستند به شکل دیگری انقلاب اسلامی را  زمین‌گیر کند، گفت: این تحرکات را در پنج مرحله آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ابتدا تحرکات قومی آغاز و بعد از آن منازعات سیاسی پیش امد، گفت: روزهای جنگ و آتش، تحریم‌های اقتصادی، و منع مردم ایران از خواسته به حق انرژی و چرخه کامل سوخت هسته‌ای مراحل دیگری بود که آنها انجام دادند.

نوبخت با اشاره به اینکه یکی از منافقان دربند می‌گفت گه به ما دستور دادند ابتدا مرزهای انقلاب را مورد هدف قرار دهید و ترور شهید مطهری و شهید مفتح را در این راستا انجام دادند، متذکر شد: قطع زبان، دست‌ها و سرانگشتان نظام اقدامات دیگری بود که منافقان تصور می‌کردند از این راه می‌توانند انقلاب را ساقط کنند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه به بهانه برخورداری ملت ایران از انرژی سوخت هسته‌ای تحریم‌‌های بسیار ظالمانه و ناجوانمردانه علیه ما آغاز کردند، گفت: امروز از چهار میلیون بشکه نفت تولیدی در کشور در روز ایران ما فقط امکان صادرات یک میلیون بشکه نفت را دارد و ما امروز که بودجه سال ۹۳ را در مجلس تصویب کردیم ملت مطلع باشد از منابع بزرگ نفتی فقط یک میلیون بشکه نفت در بودجه به عنوان درآمد لحاظ شده است و ما را از سه چهارم منابع در حرکت ناجوانمردانه محروم و به همان اندازه درآمدهای ما کاهش یافت.

وی با بیان اینکه تصور ما این است که با این اقدامات انقلاب را به شکست برسانند، افزود: ملت ما در سی و پنج سال اخیر در تمامی مسائل مقاومت کرد و دشمن بداند که گزینه روی میز ما همان مقاومت است و اگر همه منابع نفتی را از ما بگیرند این کشور برای پویایی همچنان برنامه دارد.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اگر در شرایط بدبینانه هیچ قطره نفتی نتوانیم صادر کنیم برای اداره کشور برنامه داریم.

فارس