شهردار سورک از تصوب طرح احداث میدان در چهارراه آزادگان این شهر خبر داد و گفت با پیگیری های صورت گرفته یکی از خواسته های بحق مردم سورک محقق شد

به گزارش شرق پرس, شهر سورک در رینگ سراسری غرب به شرق مازندران قرار دارد. به جهت اهمیت این جاده خودروهای زیادی در طول روز و شب از این مسیر عبور می کنند. اما این مهم برای مردم منطقه بغیر از مشکلات تردد و تصادف ها دستاورد دیگری ندارد.
گرچه شهردار سورک در جلسات رسمی اخیر, اشاراتی به تلاش ها برای دریافت مصوبه احداث میدان در سورک داشت, اما در نشست اختصاصی با وی جزئیات جدید و مهمی گفته شد که در ادامه ملاحظه می فرمائید:
حسین طبری در گفتگوی اختصاصی با شرق پرس گفت : موضوع احداث میدان در چهارراه آزادگان شهر سورک, یک مطالبه عمومی است و مردم این شهر احداث این میدان را در جهت توسعه شهر ضروری می دانند.
مهندس طبری افزود؛ گرچه شورای ترافیک درباره مجوز احداث میدان های جدید در استان سخت گیری هایی دارد و معمولا در چنین نقاطی پیشنهاد ایجاد تقاطع غیرهمسطح را می دهد, اما با رایزنی های صورت گرفته این اقناع بوجود آمد و بالاخره پس از سالها این مجوز دریافت شد و آرزوی دیرینه مردم سورک و منطقه تحقق یافت.
شهردار سورک در توجیه احداث این میدان اظهار داشت؛ عبور عادی خودروها از این جاده برای مردم دستاوردی نخواهد داشت, اما احداث میدان موجب می شود سرعت خودروها پایین تر بیاید و بتوانیم از عبور مسافران و گردشگردان و حتی مردم عادی در این شریان حیاتی, برای ترویج , توسعه و تبلیغ فرهنگی و اقتصادی شهر بهره ببریم.
وی در ادامه گفت: در وضعیت فعلی با وجود کُندگذرها و دوربرگردان ها به هیچ وجه نمی توان چنین اهدافی را برای شهر متصور بود و معتقدم این دوربرگردانها اجازه دسترسی مناسب خودروهای عبوری و مسافران را به واحدهای کسبی و اقتصادی شهر نمی دهند.
طبری با اشاره باینکه سورک تنها شهر در شهرستان میاندورود است که باید به مسائل هویتی و فرهنگ ساز آن بیش از پیش توجه شود افزود؛ میادین می توانند یک مرکز بسیار خوب برای هویت بخشی و برندسازی در منطقه باشند اما در طول ۲۰ سال گذشته نتوانسته بودیم مجوزهای لازم را برای احداث یک میدان مهم در چهارراه آزادگان اخذ نمائیم. اکنون با همدلی و همکاری اعضای شوراری شهر و با رایزنی های صورت گرفته در ۶ ماه اخیر توانستیم این مجوز را از شورای ترافیک استان بگیریم که این یک خبر خوب برای مردم سورک است.
وی افزود؛ در کنار این میدان, مجوز میدانی دیگر در بلوار آزادگان و خیابان شهید بهشتی اخذ گردید که این میدان نیز می تواند چهره شهر را تغییر دهد.
طبری تاکید کرد؛ طرح اصلاح شهری در ضلع شمالی و جنوبی بلوار امام رضا(ع) نیز از برنامه های آینده است و مفتخرم به اطلاع شهروندان عزیز سورکی برسانم که طرح جامع شهر نیز در حال تصویب است.
شهردار سورک در تشریح جزئیات میدان چهارراه آزادگان سورک گفت: ابعاد این میدان ۶۰*۴۵ متر است و در چهار جهت آن برای سهولت عبور و مرور دوربرگردان نیز طراحی شده است.
وی در پاسخ به سئوالی درباره زمان آغاز و بهره برداری این طرح به آیه ای از قرآن استناد کرد و گفت: انَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ

(خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند.) ما در اجرای این طرح با مسائلی مانند تصویب اعتبار که مسئولان باید نگاه ویژه داشته باشند تا سرعت گیرد و همینطور همراهی مالکان در اطراف این چهارراه, روبرو هستیم که از همه مالکین درخواست داریم همکاری های لازم را برای تحقق این پروژه به نفع مردم و شهر داشته باشند.
شهردار جوان مرکز شهرستان میاندورود گفت: برنامه ریزی ها و طراحی ها در شهر سورک به سمتی می رود که یک ریل گذاری و سیاست گذاری روی دهد تا آمد و رفت شهرداران نتواند خللی در خط مشی و برنامه های میان مدت و بلند مدت برای رشد و توسعه شهر ایجاد کند و مجموعه به سمت یک شهر مهم و تاثیرگذار در شرق مرکز استان حرکت کند.
طبری افزود؛ دورنمای شهرداری باید برای ۲۰ سال آینده باشد و ما در حال بستر سازی برای شهرداری سورک هستیم و این از تکاپوهای صورت گرفته در ایجاد زیرساخت ها کاملاً مشهود است.
شهردار سورک در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت؛ ما در یک تایم طلایی ۶ ماهه قرار داریم که باید ۱- زیرساخت ها را آماده کنیم ۲- مجوزهای لازم را اخذ کنیم ۳ – مردم را همسو کنیم تا حرکت شهر در ریل سازندگی قرار گیرد. در این مسیر نیز شهرداری مشکلی در طرح و برنامه ندارد و مشکل اصلی ما بودجه های مورد نیاز است که اعتقاد دارم شهروندان عزیز وقتی فعالیت ها و تغییرات مثبت را می بینند حتماً همراهی های لازم را خواهند کرد.
وی در تکمیل اظهارات خود گفت: مردم باید بدانند که توسعه شهری اتفاق نمی افتد مگر اینکه به وظایف شهری خود عمل نمائیم. مثلاً بخش قابل توجهی از هزینه هایی که در شهرهای بزرگ و زیبا صورت می پذیرد از درآمدی است که شهرداری از بابت خدمات شهری ( جمع آوری زباله و… ) از شهروندان دریافت می کنند و این در حالیست که شهرداری سورک معوقات قابل توجهی در این زمینه دارد که باید وصول شود.
مهندس حسین طبری در پایان این گفتکو بار دیگر ضمن تشکر و قدردانی از همه شهروندانی که برای ساختن شهر, همراهی های لازم را داشته اند از مردم سورک درخواست کردند در زمینه عقب نشینی ها, پرداخت عوارض ها و… مشارکت لازم را داشته باشند تا برنامه های توسعه شهری با سرعت و کیفیت مناسب تری ادامه یابد.