مدیر آب و فاضلاب روستایی نکا با اشاره به اینکه ۴۹ روستای شهرستان نکا در پوشش آب و فاضلاب روستایی هستند و بقیه با هماهنگی شورا و دهیاری و شورایی مدیریت می‌شوند،گفت: مشکلی در تامین آب شرب روستاهای نکا وجود ندارد. به گزارش شرق پرس, مصطفی زمانی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه بررسی […]

 

مدیر آب و فاضلاب روستایی نکا با اشاره به اینکه ۴۹ روستای شهرستان نکا در پوشش آب و فاضلاب روستایی هستند و بقیه با هماهنگی شورا و دهیاری و شورایی مدیریت می‌شوند،گفت: مشکلی در تامین آب شرب روستاهای نکا وجود ندارد.

به گزارش شرق پرس, مصطفی زمانی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات آب روستایی در فرمانداری نکا درباره روستاهایی که در پوشش آب و فاضلاب روستایی نیستند، اظهار داشت: این دسته از روستاها به صورت شورایی و دوره‌ای بدون هیچ هزینه و قبضی مدیریت می‌شود.

وی افزود: بخش زیادی از جمعیت روستایی شهرستان نکا از نعمت آب شرب برخوردارند و مشکلی در آب روستایی وجود ندارد.

مدیر آب و فاضلاب روستایی نکا با اشاره به عدم آبرسانی سیار در روستاها ادامه داد: با توجه به وجود چشمه‌های مختلف خدادادی در منطقه و وجود ۱۹ حلقه چاه در سطح روستاهای شهرستان آبرسانی سیار و حمل با تانکر انجام نمی‌شود.

وی مهم‌ترین مشکل آب روستایی را عدم وجود کنتور آب در برخی از روستاها و همچنین عدم سکونت دائم روستاییان برای آبرسانی دائم توسط آب و فاضلاب روستایی اعلام کرد و یادآور شد: در صورتی که اقامت مناسب و دائم در روستاها وجود داشته و با مدیریت  مناسب نصب کنتور انجام شود مشکل بیشتر روستاییان در برخورداری از آب شرب مناسب حل می‌شود.

فرماندار نکا نیز با اشاره به اعلام کمبودهای آب در برخی از روستاها گفت: با توجه به گرمای موجود و عدم بارندگی این کمبود آب در منطقه همچون سایر نقاط استان و کشور طبیعی است.

علی رجبی افزود: در زدودن غبار محرومیت از مناطق هزارجریب تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم و در رابطه با حل مشکل آب و رفع مشکلات، به روستاهای پرجمعیت نگاه ویژه‌ای داریم.

به گزارش فارس, وی با بیان اینکه آب و راه روستایی از جمله مشکلات برخی از روستاهای منطقه است، یادآور شد: در این رابطه با تمام توان وارد شده‌ایم و در ادامه راه نیازمند همکاری همه جانبه مردم، شوراها و دهیاری هستیم.

 

/انتهای خبر