رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه با بیان اینکه این دوره از مسابقات در روز جمعه 30 آبان 93 برگزار می‌شود، افزود: سازمان اوقاف متولی اصلی برگزاری مسابقات قرآنی کشور است

 

 

ghoraan21

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهشهر و گلوگاه گفت: سی‌وهفتمین دوره مسابقات شهرستانی قرآن کریم در امامزاده اسحاق(ع) بهشهر برگزار می‌شود.

 

به گزارش شرق پرس, حجت‌الاسلام محمدهادی بهرامی در گفت‌وگو با فارس، به اجرای طرح بصیرت عاشورایی در امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: طرح بصیرت عاشورایی همزمان با سراسر کشور در این شهرستان آغاز به‌کار کرد و در دهه اول ماه محرم به کار خود پایان داد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهشهر و گلوگاه از حضور پرشور مردم در امامزادگان مجری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی این شهرستان‌ها خبر داد و گفت: برنامه‌های سازمان اوقاف بقعه محوری است و بیشتر مراسمات و طرح‌های سازمان اوقاف در امامزادگان اجرا می‌شود.

 

بهرامی با اشاره به اینکه اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان یکی از اهداف و برنامه‌های اصلی طرح سوگواره بصیرت عاشورایی بود، تصریح کرد: مراسم اطعام‌دهی از محل موقوفات در شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه در مکان‌های نامبرده شده وقف‌نامه اجرای نیت شد.

 

وی خواستار تعامل هرچه بیشتر مردم در راستای پرداخت حق و حقوق موقوفات شد و ادامه داد: اجرای نیت واقفان خیراندیش نیازمند پرداخت حق و حقوق موقوفات از سوی مردم و مستاجران موقوفات است.

 

این مسئول به برگزاری مسابقات قرآن کریم مرحله شهرستانی اشاره کرد و گفت: سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله شهرستانی ویژه شهرستان های بهشهر و گلوگاه در امامزاده اسحاق(ع) روستای خورشیدکلا برگزار می‌شود.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه با بیان اینکه این دوره از مسابقات در روز جمعه ۳۰ آبان ۹۳ برگزار می‌شود، افزود: سازمان اوقاف متولی اصلی برگزاری مسابقات قرآنی کشور است که نفرات برتر این دوره از مسابقات به مرحله استانی سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن کریم اعزام می‌شوند.

 

بهرامی با بیان اینکه سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله شهرستانی در رشته‎های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم برگزار می‌شود، اظهار داشت: این دوره از مسابقات در بخش حفظ قرآن در رشته‌های یک جزء،۲.۵ جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و نیز حفظ کل قرآن کریم است.

 

وی تصریح کرد: نفرات اول تا سوم هر رشته به مرحله استانی مسابقات قرآن کریم اعزام می‌شوند.