فردی که پس از به قتل رساندن همسرش با تشویش اذهان عمومی و رواج شایعات خفاش شب و قتل زنان محجبه درصدد فریب پلیس بود، دستگیر شد. شرق پرس: تقریبا ۱۰ روز از یافتن جسدی زنی در جنگل‌های آمل می‌گذرد.یافته شدن جسد نیمه‌جان این زن در جنگل‌های اطراف آمل شایعات زیادی را به همراه داشت. […]

 

فردی که پس از به قتل رساندن همسرش با تشویش اذهان عمومی و رواج شایعات خفاش شب و قتل زنان محجبه درصدد فریب پلیس بود، دستگیر شد.

شرق پرس: تقریبا ۱۰ روز از یافتن جسدی زنی در جنگل‌های آمل می‌گذرد.یافته شدن جسد نیمه‌جان این زن در جنگل‌های اطراف آمل شایعات زیادی را به همراه داشت.

خبر کشف جسد این زن تقریبا با گسترش خبر و شایعه مربوط به حضور وهابی‌ها و قتل زنان محجبه و نیز حضور خفاش شب در شهرهای مازندران مصادف شد و ترس عجیبی را برای جامعه ایجاد کرد.

در اصل خبر ابتدا شایعه دزدیده شدن یک زن محجبه مطرح شد و پس از پیدا شدن پیکر نیمه‌جان این زن و  مرگ وی سه روز بعد براثر شدت ضربات وارد سئوالات زیادی در میان مردم ایجاد و دامنه شایعات گسترش یافت.

رسانه‌ها با توصیه نیروهای انتظامی و امنیتی از پوشش خبری این شایعات و مرگ این زن آملی خودداری کرده و آن را به پایان بازجویی‌ها و بررسی‌ها منوط کردند.

ماجرا اما در چند روز بستری شدن زن جوان در بیمارستان ۱۷ شهریور آمل جالب‌تر شد زیرا شوهر این زن مورد اتهام قرار گرفته بود و به نوعی متهم ردیف اول این ماجرا به شمار می‌رفت.

چند روز پس از فوت این زن جوان که ۳۵ سال بیشتر نداشت؛ همسرش در بازجویی‌ها لب به اعتراف گشود و به جنایت خود اعتراف کرد.

  فرماندهی انتظامی شهرستان آمل در این زمینه  تصریح کرد: فردی به نام صمد ـ الف ۳۵ ساله با مراجعه به پلیس آگاهی شهرستانی اظهار داشت به اتفاق همسر ۳۵ ساله‌اش به نام کلثوم ـ م روانه بازار شده بودند که در حین خرید همسرش برای خرید مانتو از وی جدا شده و بعد از گذشت چندین ساعت به منزل مراجعه نکرده است.

فرمانده انتظامی آمل افزود: برپایه این خبر بلافاصله موضوع به  تمامی یگان‌های انتظامی شهرستان اعلام و تلاش برای پیدایش نامبرده در دستور کار ماموران قرار گرفت.

پهلوان تصریح کرد: در ادامه تحقیقات ماموران انتظامی شهرستان شاکی پرونده یک روز پس از اعلام مفقود شدن همسرش دست نوشته‌ای را به پلیس اعلام کرد که در آن افرادی ادعا کرده بودند که همسر وی را به قتل رسانده و وی را در جنگل های آمل رها کرده‌اند.

وی عنوان داشت: ماموران در رسیدگی به این پرونده بودند که دست نوشته‌ تهدیدآمیز دیگری و پذیرفتن قتل از سوی یک گروه ناشناس که در آن کروکی محل رهایی جسد در آن ذکر شده بود در منزل برادر مقتول کشف می‌شود.

این مسئول یادآور شد: متعاقب این دست نوشته‌ها شاکی پرونده برای فریب اذهان عمومی عنوان کرد گروهی از افراد نامعلوم همسرش را ربوده و به قتل رسانده‌اند و خود وی نیز اقدام به شایعه پراکنی کرده و حتی خبر مربوطه را در برخی سایت‌های خبری نیز منتشر کرد.

وی افزود: ماموران بلافاصله به محل اعلام شده اعزام شدند و در مراجعه به محل با پیکر نیمه جان همسر وی روبه‌رو گشتند و بلافاصله مصدوم به مرکز درمانی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی آمل با بیان اینکه با انتقال زن مجروح به بیمارستان و بررسی شواهد به دست آمده کارآگاهان به شاکی مظنون شده و تحقیقات پلیسی را از وی آغاز کردند، گفت: متهم در تحقیقات پلیس صراحتا به قتل همسر خود اعتراف کرد.

پهلوان افزود: قاتل در تشریح علت ارتکاب به این جنایت گفت به دلیل اختلافات خانوادگی روز حادثه در پی مشاجره‌ای لفظی با ضربه‌ای به سر همسر خود را بیهوش کرده و سپس با انتقال وی به جنگل‌های اطراف شهرستان وی را با همان حال رها کرده است.

وی یادآور شد: همسر این متهم که به علت شدت ضربات وارده به سرش در حال کما به بیمارستان منتقل شده بود علیرغم تلاش پزشکان جان باخت.

دادستان عمومی آمل اما در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ابعاد دیگری از این جنایت را افشا کرد. علی طالبی با اشاره به اینکه مقتول  یک فرد مذهبی و متدین بوده افزود: قاتل نیز با این نقابی که بر چهره داشت سعی در فرافکنی می‌کرد و تلاش کرد با نوشته‌هایی مسیر قتل را منحرف کند.

طالبی با اشاره به اینکه مرد قاتل به دلیل مشکلات اخلاقی با برخی عناوین ارزشی سعی در کتمان فساد خود و رابطه نامشروعش داشت، تصریح کرد: با احضار یکی از این زنانی که با مرد قاتل ارتباط داشت بسیاری از مسائل کشف شد.

دادستان عمومی و انقلاب آمل بیان داشت: این مرد با جعل عنوان نهادهای مهم شهرستانی اقدام به فریب زنان می‌کرد که به نظر می‌رسید دلیل اختلاف وی با همسرش نیز همین موضوع بوده باشد.

وی عنوان کرد: مقتوله با کشف چهره واقعی همسرش وی را تهدید به رسوایی و نشان دادن چهره واقعی کرده بود که به قتل می‌رسد.

به گزارش فارس, این مسئول یادآور شد: حضور عناوینی چون خفاش شب و وهابی‌‌ها در این منطقه و شهرهای اطراف به شدت تکذیب می‌شود و در این زمینه هیچ اتفاقی نیفتاده است.

 

/انتهای خبر