اسرم اگر چه در تقسیمات کشوری نام روستا را در کنار آن نهادند اما از ظرفیتهای بالقوه و موثری در عرصه های مختلف اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی ، ورزشی و مدیریتی برخورداراست که متاسفانه نادیده گرفته شده است

 

asram17

اسرم یکی از روستاهای پرجمعیت شهرستان ساری و شهرستان تازه تاسیس میاندورود است که در طول تاریخ علی الخصوص بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همواره کانون توجه مردم و مسئولین منطقه ، شهرستان و حتی استان در همه صحنه ها و عرصه ها بوده است .

 

 

به گزارش شرق پرس, اسرم اگر چه در تقسیمات کشوری نام روستا را در کنار آن نهادند اما از ظرفیتهای بالقوه و موثری در عرصه های مختلف اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی ، ورزشی و مدیریتی برخورداراست که متاسفانه نادیده گرفته شده است . بی شک اغراق نیست اگر بگوئیم در هرصفحه ای از تاریخ سراسر شکوهمند انقلاب اسلامی مردم ایران ورق بزنید ، نمی شود نامی از اسرم عزیز را مشاهده نکنید . حضور پررنگ ، حماسی و مثال زدنی آنان در جریان دفاع مقدس و تقدیم ۱۳ شهید و دهها جانباز وچند آزاده و جاویدالاثرو پشتیبانی همه جانبه و مثمر ثمر مردم از رزمندگان عزیزو غیرتمنداسلام گواه بر این ادعای ماست .

 

تلاش مردم در عرصه های متعدد سازندگی و آبادانی نمونه ای دیگر از اسرمی ها ست. معماریها و ساخت وسازهاوبه خیابانها و کل اسرم که بنگرید به این عرض بنده خواهید رسید که چگونه مردم دست در دست هم به یاری مسئولان محلی شتافتند و فضائی آباد و البته شهری را برای رفاه خود و خانواده فراهم نمودند ، اگر چه در این رهگذر خیلی ها متحمل هزینه و مشکلاتی شدند اما همه آنها را تحمل کرده تا برای آیندگان آرامش و زیبائی را ارمغان آورند . یکدلی ، محبت ، وحدت و صفای فراموش نشدنی مردم اسرم همواره مورد تاکید وتائید مسئولان ادوارمختلف در منطقه وشهرستان بوده است .

 

 

هرساله با اعلام سازمان سنجش کشور شاهد قبولی و پذیرش دهها نفر از جوانان شایسته و تلاشگر اسرمی برای ورود در مراکز آموزش عالی ودانشگاههای کشورعزیزمان هستیم که مایه مباهات و افتخار همگان بوده وهمچنین موجب الکوی دیگر جوانان در حال تحصیل نیز خواهد بود . اسرم از چنان ظرفیت بالای اقتصادی برخوردار است که هر روز با تلاش و کوشش مردم خوب و جوانان غیرتمند و سخت کوش اسرمی شاهد درخشش روز افزون زندگی آنان به لطف و عنایت حضرت حق می باشیم و اینها میسر نمی شود جز باهمت و حمایت خود مردم و خانواده های گرانقدرشان .

 

 

از دیگر افتخارات اسرم و اسرمی ها کسب عناوین درخشان جوانان پرشور و نشاط ما در میادین مختلف ورزشی است که اگر بخواهیم به نام و عنوان کسب شده این عزیزان حتی به صورت مختصر بپردارزیم در فرصت برنامه نمی گنجد . حضور و درخشش آنان در تیمهای ملی فوتبال و فوتبال ساحلی ، تیمهای ملی در رشته های مختلف رزمی ، وزنه برداری معلولین و جانبازان ، درخشش بانوان و نوجوانان در رشته های رزمی و..

 

 

اما درکنار همه مواردی که عرض شد یک نکته را نباید فراموش کرد و آن ظرفیت بالای عزیزان ما در عرصه های متعدد اجرائی و مدیریتی می باشد که متاسفانه تاکنون به آن هیچ توجهی نشده است ، ما نیروهای مجرب و دارای تحصیلات عالیه ای را داریم که در مراکز مختلف اداری مشغول به کارو خدمت هستند و هرکدام از آنان دارای توانائی و ظرفیتهای بالای فکری و برنامه ریزی هستند ، اما از شایستکی های مدیریتی آنان به منظور ارائه خدمات بهتر و بیشتر همراه با ایده های نو و استفاده از تجارب ارزشمندفکری و اجرائی شان هیچ بهره ای برده نمی شود .

 

 

امید است مسئولین محترم که همواره نسبت به اسرم و مردم شریف آن نگاه ویژه ای داشته اند همت بگارند و عزیزان شایسته ما در عرصه های مختلف اداری ، اجرائی ومدیریتی درسطح منطقه و شهرستان مورد استفاده قرار گیرند .

 

 

امید است مسئولین محترم با توجه به تبدیل میاندورود به شهرستان و اعلام اسرم و چند روستای دیگر این شهرستان بعنوان روستاهایی که ظرفیت ارتقا یافتن به شهر را دارند، و همینطور در نظر گرفتن خواست مردم, در تحقق این مصوبه اقدامات لازم را بعمل آورند.

احمد صباغی