رضا ساداتی مدیر کمیته امداد شهرستان نکا گفت: توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای افراد تحت حمایت این نهاد با قوت انجام می‌شود.

komitemdad

.
مدیر کمیته امداد امام خمینی نکا گفت: طرح تحقق هر خانه یک کارخانه با توانمندسازی کمیته امداد در حال انجام است.

.

.

به گزارش شرق پرس: رضا ساداتی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح مسکن محرومین و طرح اشتغال‌زایی امداد در آغاز هفته دولت اظهار داشت: توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای افراد تحت حمایت این نهاد با قوت انجام می‌شود.

وی بیان داشت: خودباوری افراد تحت حمایت امداد در مراحل مختلف اشتغال‌زایی و طرح‌های خودکفایی انجام شده و طرح‌های امداد با توجه به ارائه مشاوره‌های مورد نیاز قبل، حین و بعد از اجرای طرح‌ها و نظارت‌های مختلف به خوبی در حال انجام است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی نکا با اشاره به افتتاح طرح اشتغال‌زایی کارگاه خیاطی و تولیدی در نکا که امروز به بهره‌برداری رسید بیان داشت: این طرح با اعتبار ۱۴۰ میلیون ریالی امداد برای فرزند مددجوی تحت حمایت ایجاد شد که برای بیش از ۱۰ نفر در این کارگاه ایجاد اشتغال شده است که با حمایت‌های بیشتر این اشتغال‌زایی تا پایان سال به ۲۰ نفر می‌رسد.

وی گفت: تحقق طرح هر خانه یک کارخانه با ایجاد تولیدی‌های خانگی محقق می‌شود که نیازمند طرح و ایده و تلاش مستمر است که با حمایت‌های مختلف امداد اجرایی می‌شود.

ساداتی با اشاره به افتتاح طرح مسکن محرومین نیز ادامه داد: این طرح در روستای اومال برای یک خانواده بی‌سرپرست سه نفره اجرایی شد که در این طرح ساختمان ضد زلزله به مددجو تحویل داده شد.

وی افزود: برای اجرای این طرح ۱۲۵ میلیون ریال از محل وام امداد و ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و همچنین کمک‌های خیرین هزینه شده است که ساختمانی با زیربنای ۶۵ مترمربع و افزایش بنا تا بیش از ۸۷ متر مربع تحویل مددجو شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی نکا با اشاره به اینکه فرزند این خانواده نیز از مجریان طرح اشتغال در خیاطی هستند خاطرنشان کرد: برای ایجاد این طرح نیز ۱۰۰ میلیون ریال وام پرداخت شده و در مرحله دوم نیز برای توسعه کار ۱۰۰ میلیون ریال دیگر نیز ارائه می‌شود.

وی بیان داشت: با توجه به درخواست خانواده برای تجهیز کامپیوتر نیز یک دستگاه کامپیوتر با کمک خیر و امداد برای این خانواده تهیه می‌شود.

به گزارش فارس, ساداتی از اجرای طرح ۱۲۲ ساختمان در روستاهای نکا خبر داد و گفت: این طرح در صورت وجود نیازمند و افراد زیرپوشش امداد فاقد مسکن در روستاها اجرایی می‌شود که ۶۰ درصد اعتبارات توسط امداد و ۴۰ درصد مابقی نیز توسط مجموعه وزارت کشور(فرمانداری، بخشداری‌ها و دهیار‌ی‌ها ) عملیاتی می‌شود.