علی طاهری امیریگفت: کشاورزان گلوگاهی در فصل زراعی جاری در بیش از ۳ هزار هکتار از اراضی این شهرستان ، برنج می کارند .  به گزارش شرق پرس، مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه روز چهارشنبه در گفت و گو با  ایرنا اظهار کرد : تاکنون در بیش از دو هزار و ۵۰۰ هکتار از شالیزارهای […]

 

علی طاهری امیریگفت: کشاورزان گلوگاهی در فصل زراعی جاری در بیش از ۳ هزار هکتار از اراضی این شهرستان ، برنج می کارند .

 به گزارش شرق پرس، مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه روز چهارشنبه در گفت و گو با  ایرنا اظهار کرد : تاکنون در بیش از دو هزار و ۵۰۰ هکتار از شالیزارهای گلوگاه عملیات شخم و شیار و آب تخت اولیه انجام شده و در روزهای آینده نیز ، در دیگر زمین های باقیمانده گلوگاه ، عملیات مربوط به آماده سازی زمین برای نشاء برنج انجام می شود .

وی بیان کرد : همچنین قرارداد توزیع ۷۰۰ کیلوگرم بذر گواهی شده ندا ، ۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم بذر گواهی شده شیرودی و هزار کیلوگرم بذر گواهی شده فجر با کشاورزان شالیکار این شهرستان منعقد شد.

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه بر لزوم حمایت بیشتر از کشاورزان تاکید کرد و گفت : در راستای حمایت از کشاورزان و بهره برداران بهینه از قابلیت های بخش کشاورزی امسال بیش از ۴۵۰ هزار لیتر سوخت سهمیه ای بین کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

طاهری ادامه داد : سال گذشته نیز بیش از چهار میلیون لیتر سوخت یارانه ای بین کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان گلوگاه توزیع شده بود .

وی به حمایت از تولید محصولات سنتی این منطقه به خصوص پنبه اشاره کرد و گفت : به نظر می رسد کشاورزان گلوگاهی امسال در بیش از ۴۰۰ هکتار از زمین های این شهرستان ، اقدام به کشت پنبه کنند .

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه بیان کرد : پیش بینی می شود از این مقدار زمین زیر کشت ، بیش از ۸۰۰ تن وش پنبه استحصال شود .

 

/انتهای خبر